اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور بخش شعر سوگواره 72 راوی آسمان:

شاعران در شعر آیینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

خبرگزاری فارس: یکی از داوران بخش شعر سوگواره 72 راوی آسمان با بیان اینکه آثار رسیده به این سوگواره از نظر کمی و کیفی در سطح خوبی است، گفت: این آثار نشان می‌دهد شاعران جوان در شعر آیینی و عاشورایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

شاعران در شعر آیینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان‌جنوبی، جلیل صفربیگی اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های نقد شعر آیینی موجب ارتقای سطح کیفی ادبیات آیینی می‌شود.

وی بر برگزاری کارگاه‌های نقد شعر آیینی در راستای ارتقای سطح کیفی آن تأکید کرد و افزود: آثار ارسال شده از نظر قالب و نوع نگاه و زاویه دید شاعران از تنوع و گستردگی قابل ملاحظه‌ای برخوردار بود.

داور بخش شعر سوگواره 72 راوی آسمان تصریح کرد: این سوگواره‌ها اقدامی مقدس است که در راستای اهداف شعر آیینی و اهل‌بیت برگزار می‌شود.

صفربیگی پیرامون تأثیر این سوگواره، یادآور شد: برگزاری این سوگواره‌ها با موضوع خاص در پرورش شاعران جوان تأثیر مثبتی داشته که در سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته و آثار قابل توجهی خلق شده است.

وی با بیان اینکه مردمان استان‌های دور محروم از نظر اقتصادی و امکانات هستند، افزود: واژه محروم واژه مناسبی نیست چرا که مردمان این استان‌ها روح بلند، تفکر عالی و عشق و علاقه بیشتری نسبت به اهل بیت دارند.

داور بخش شعر سوگواره 72 راوی آسمان ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های نقد شعر آیینی و آسیب‌شناسی آن در کنار این جشنواره‌ها به ارتقای سطح کیفی شعر و ادبیات آیینی منجر می‌شود.

صفربیگی خاطرنشان کرد: برگزاری این سوگواره در خراسان جنوبی نشان از پتانسیل بالای این استان دارد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول