اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پیشکسوت شعر آیینی کشور:

شعر آیینی قم به جایگاه واقعی خود دست یافته است

خبرگزاری فارس: پیشکسوت شعر آیینی کشور گفت:‌ شعر عاشورا، شعر ولایی و شعر آیینی قم چند سر و گردن از سایر استان‌ها بالاتر قرار دارد و در داوری‌ها بدون اینکه نام شاعر مشخص باشد داوران با دیدن اشعار، متوجه می‌شوند که کدام شعر از آن شاعران قمی است.

شعر آیینی قم به جایگاه واقعی خود دست یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد‌علی مجاهدی به نمایندگی از هنرمندان استان قم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که ‌در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار شد، در سخنانی ضمن تجلیل از عملکرد محمدحسین استاد در دوران تصدی مدیریت این اداره کل اظهار کرد: 27 سال از تاسیس انجمن ادبی قم می‌گذرد، ولی در این هشت سال اخیر ‌به ویژه از زمان تصدی مدیریت توسط آقای استاد، به اندازه تمام این مدت در انجمن ادبی استان قم کار شده است.
وی افزود: با همت آقای استاد و همکارانشان موانعی که نمی‌گذاشت استعدادهای ادبی این استان عرض اندام کنند رفع شد و در مجموع یک حرکت تاثیر‌گذار و ژرفی را در استان شاهد بودیم و از دست دادن چنین مدیر دلسوزی جای تاسف دارد.
مدیر انجمن ادبی استان قم ضمن انتقاد از این تغییر عنوان کرد: جای سؤال است که چرا درست در زمانی که قرار است ظرف چند روز آینده کنگره ادبیات غدیر با حضور شاخص‌ترین چهره‌های ادبی کشور در قم برگزار شود، این تغییر صورت می‌گیرد.
مجاهدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک به مدیرکل جدید ارشاد قم بیان کرد: وی یک فرهنگی اصیل، وقت‌شناس و متعهد است که پیش از این نیز در صدا و سیمای مرکز قم و مرکز پژوهش‌های اسلامی سابقه درخشان مدیریتی داشته و آثار خوبی را از خود بر جای گذاشته است.
وی افزود: آقای طبا چند ماهی که مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران بود در احیاء ادب و شعر آیینی بسیار زحمت کشید.
پیشکسوت ادبیات آیینی کشور گفت: خوشبختانه این ادعا را می‌کنم که شعر عاشورا، شعر ولایی و شعر آیینی قم چند سر و گردن از سایر استان‌ها بالاتر قرار دارد و در داوری‌ها بدون اینکه نام شاعر مشخص باشد داوران با دیدن اشعار، متوجه می‌شوند که کدام شعر از آن شاعران قمی است و آقای استاد آقا سهم چشمگیری در این موفقیت ارزشمند دارد.
وی خاطر‌نشان کرد: آقای استاد آقا نه در جایگاه مدیر بلکه مانند یک دوست و همراه قید و بندهای اداری را نادیده می‌گرفت و با تواضع با اهالی ادب در قم برخورد می‌کرد و به سهم خودم از زحمات وی تقدیر و تشکر کرده و موفقیت روزافزون این مدیر را از درگاه خداوند خواستارم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول