اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری قزوین:

شعر آیینی پشتوانه مجالس دینی است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری قزوین گفت: شعر آیینی به عنوان پشتوانه محافل و مجالس دینی است و باید به غنای آن نیز بیاندیشیم.

شعر آیینی پشتوانه مجالس دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قزوین، محمد کرم‌اللهی در مراسم افتتاح کارگاه شعر آیینی و مذهبی حوزه هنری قزوین بیان کرد: انقلاب اسلامی از ثمرات نهضت عاشورا و بسیج ثمره انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: هنر و ادب ارزشی در اسلام است و به خصوص تاریخ تشیع از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، قرآن کریم، سخنان نورانی رسول اسلام، کلام معصومین (ع)، نامه‌ها و خطبه‌ها و غیره را با بهترین قالب و زیباترین واژگان بیان کرده و این بزرگ‌ترین گواه بر ارج و اهمیت ادبیات در تاریخ اسلام است.
رئیس حوزه هنری قزوین افزود: ادبیات هنر شریفی است که بسیاری از معارف نقلی، عقلی، کلامی و حکمی در قالب آن بیان شده و توانسته طی قرون متمادی به سهولت با عموم مردم ارتباط برقرار کند و شریک غم و شادی آنان باشد و در این میان شعر دینی، آیینی و مذهبی از جایگاه مهمی برخوردار است.  
وی خاطرنشان کرد: اگر بپذیریم که شعر آیینی به عنوان پشتوانه محافل و مجالس دینی است باید به غنای آن هم بیاندیشیم، مدیحه‌سرایی در بستر متن غنی و محکم به بالندگی می‌رسد.
کرم‌اللهی عنوان کرد: بهترین نمونه تاریخی در این خصوص مرثیه شهدای کربلاست که توسط محتشم کاشانی در ترکیب‌بند «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» سروده شده است.
وی یادآور شد: بنابر ضرورت و نیاز موجود جامعه، دفتر شعر آیینی و مذهبی این مرکز با هدف پیوند قلبی با معارف اهل بیت عصمت و طهارت، تولید و ارائه آثار ادبی و تصانیف فاخر، پاسخگویی به نیاز نسل جوان با اتکا به سنت‌های حسنه پیشینیان، متون اصیل و مرجع، حضور جوانان مستعد علاقه‌مند و استادان پیشکسوت اشعار فاخر مذهبی و آیینی تولید و به جامعه عرضه شود.
در این جلسه علی اصغر ارداقیان مسئول کارگاه شعر آیینی اظهار کرد: برگزاری منظم جلسات کارگاهی، جوان‌گرایی، نقد و بررسی، بازسازی و احیا اشعار مذهبی و تصانیف قدیمی برای استفاده در اعیاد و عزاداری‌های مذهبی مهم‌ترین اهداف این کارگاه است.
کارگاه شعر آیینی و مذهبی حوزه هنری قزوین روزهای شنبه در محل تالار حافظ تشکیل می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول