اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره ارشاد جنوب کرمان:

شعر ولایی مهم‌ترین زیرمجموعه شعر آیینی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: شعر ولایی یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های شعر آیینی است.

شعر ولایی مهم‌ترین زیرمجموعه شعر آیینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، علی سعیدی در آیین دومین جشنواره شعر رضوی رودبار جنوب با اشاره به ویژگی‌های انواع شعر اظهار داشت: شعر بالنده روح انسان است و مهم‌ترین نوع شعر آیینی از نظر موضوعی را می‌توان شعر توحیدی، شعر ماورایی، شعر رهایی و شعر ولایی برشمرد.
وی افزود: شعر ولایی یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های شعر آیینی است و حجم چشمگیری از شعر مکتوب آیینی در زبان فارسی را به خود اختصاص داده که اینگونه شعر انواعی از جمله شعر نبوی، شعر علوی، شعر رضوی و شعر فاطمی دارد.
سعیدی با بیان اینکه شاعران مورد توجه اسلام شاعرانی متعهد هستند، بیان داشت: شاعری مانند دعبل خزایی در زمان حیات امام رضا (ع) به عنوان یکی از بارزترین شاعران ولایی مورد توجه ایشان بود و هنگام قرائت اشعاری که در وصف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سروده بود، مورد اکرام قرار گرفت. 
وی خاطرنشان کرد: برپایی جشنواره شعر رضوی در راستای سیاست ترویج سیره رضوی با توجه به تاثیر شعر در میان عامه مردم قرار گرفت و دارای اهدافی از جمله شناسایی، جذب و پرورش استعداد‌های شعری، معرفی هرچه بیشتر شعر و رسالت آن به عنوان یک شاخص تکامل احساس، اندیشه و عواطف انسانی است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: ترویج فرهنگ ولایی و شیعی در زمینه معرفی الگوهای شایسته انسانی برای زنان و مردان جامعه اسلامی، انعکاس ویژگی‌ها و مناقب شخصیتی، اخلاقی، اجتماعی، علمی و سیاسی ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع) از دیگر اهداف برپایی این جشنواره است.
سعیدی افزود: در کنار جشنواره شعر رضوی برگزاری جشنواره سرود رضوی  از 12 و 13 مهر ماه ویژه جنوب کرمان برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود.
در پایان دومین جشنواره شعر رضوی رودبار جنوب عذرا یوسفی، سعید سالمی و سهراب میجانی به عنوان شاعران برتر این دوره جشنواره معرفی و تقدیر شدند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول