اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

دستگاه‌های فرهنگی باید در برگزاری کنگره شعر آیینی کمک کنند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: تمام دستگاه‌های فرهنگی در این استان باید در برگزاری کنگره شعر آیینی حوزه هنری را کمک کنند.

دستگاه‌های فرهنگی باید در برگزاری کنگره شعر آیینی کمک کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری کنگره شعر آیینی، ابوطالب شفقت ‌اظهارداشت: برگزاری کنگره شعر آیینی می‌تواند کمک کار خوبی برای تقویت شعرهای مذهبی و شناساندن آن به نسل جوان امروزی  باشد.
وی اضافه کرد: با گسترش اطلاع رسانی در سطح جهانی و کشور ما نیاز داریم تا مفاهیم دینی و معنوی را با زبانهای روز دنیا که شعر یکی از اینهاست به نسل جوان منتقل و با ایجاد جاذبه این گروه را جذب کنیم.
استاندار خراسان شمالی برگزاری کنگره شعر آیینی ‌را در این استان برای نخستین بار اقدام مناسبی برای آشنایی مردم با مضامین شعر آیینی دانست.
شفقت افزود: امروزه علاوه برجوانان، تمام اقشار جامعه ما نیازمندند تا با شیوه های مختلف و زبان‌‌های مختلف هنری با مباحث معنوی به خصوص زندگی ائمه اطهار(ع) و سجایای اخلاقی آنها آشنا شوند و شعر آیینی راهکار مناسبی برای این بخش است.
وی اضافه کرد: به دلیل گستردگی کارهای فرهنگی به خصوص برگزاری کنگره های معنوی باید تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی که سابقه فعالیت در این بخش را دارند به دستگاه فعال در این بخش کمک کنند.
وی افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی  و رهبری  امام گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی کارهای فرهنگی خوبی در حال اجراست و استقبال خوبی نیز از سوی مردم از این برنامه ها انجام می شود.
استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: باید با گستره کردن فعالیت‌های ناب فرهنگی جوانان را به این گونه فعالیت‌ها جذب کنیم تا بتوانیم از آسیب‌های اجتماعی که جوانان را هدف قرار داده مصون باشیم.
مهندس شفقت بار دیگر از برگزاری کنگره شعر آیینی در استان خراسان شمالی با مدیریت حوزه هنری و دستگاه‌های فرهنگی تاثیر گذار در استان قدردانی کرده و از دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های فرهنگی تاثیر گذار خواسته تا در این جهت فعال‌تر عمل کنند.
نخستین کنگره شعر آیینی اوایل اسفندماه سال جاری در استان خراسان شمالی برگزار می شود.
علاقه مندان به شرکت در این جشنواره باید تا دهم بهمن ماه سالجاری آثار خود را در قالب لوح فشرده در زمان تعیین شده به حوزه هنری استان خراسان شمالی در بجنورد ارسال کنند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول