اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار کردستان عنوان کرد

شرکت 108 اثر شعری در جشنواره استانی گلواژه‌های سرخ

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از ارسال 108 اثر شعری به دبیرخانه چهارمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان گلواژه‌های سرخ خبر داد.

شرکت 108 اثر شعری در جشنواره استانی گلواژه‌های سرخ

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج داوود مهاجر پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس که با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان نظامی و انتظامی استان در باشگاه افسران سنندج برگزار شد، اظهار داشت: این آثار شعری به زبان‌های کردی، فارسی و ترکی با محورهای شعر دفاع مقدس، شعر مقاومت ملل، شعر کودک و نوجوان و دفاع مقدس، 28 دی‌ماه سالروز آزادسازی بمباران شهر سنندج در سال 65 و بهره‌گیری از شعر دفاع مقدس و مضامین و مفاهیم عاشورایی برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره‌ها را ضمن تجلیل و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، به مناسبت دهم بهمن ماه سالروز آزادسازی شهر کامیاران از لوث گروهک‌های ضدانقلاب در سال 58 عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در ادامه با اشاره به برگزاری سه دوره جشنواره استانی در شهرستان‌های سقز، مریوان و سنندج، بیان داشت: چهارمین جشنواره استانی نسبت به سایر جشنواره‌های قبلی از کیفیت و استقبال خوب شاعران و ادبای استان برخوردار بوده است.

 

* کردستان سال آینده میزبان کنگره سراسری شعر دفاع مقدس

مهاجر اضافه کرد: برگزاری این جشنواره و کارهای فرهنگی زمینه برگزاری بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس برای سال آینده را فراهم می‌کند.

وی از برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در سنندج خبر داد و بیان داشت: برگزاری مطلوب سه دوره جشنواره شعر دفاع مقدس در استان توانست زمینه برگزاری جشنواره چهارم را نیز فراهم کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در ادامه تقویت فرهنگ و ادبیات پایداری در کردستان به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش را ضروری دانست و افزود: برگزاری چنین جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی، ادبی در گرامیداشت این ایام برای نهادینه کردن فرهنگ مقاومت پایداری در بین نسل جوان موثر و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مهاجر در ادامه تصریح کرد: در این جشنواره از خانواده‌های معظم شهدای 28 دی‌ماه شهر سنندج، جانباز دوران دفاع مقدس و برادر شش شهید دارا قادر خانزاده و شهدای کامیاران تجلیل شد.

وی در ادامه به تلاش و مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و حوزه هنری استان در برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: نسل جوان باید با فرهنگ مقاومت و پایداری ایران اسلامی که نشأت گرفته از پیام عاشوراست آشنا شده تا بیشتر به نشر ارزش‌های دفاع مقدس پی ببرد.

وی در پایان تلاش دستگاه‌های فرهنگی استان در ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای نسل جوان دانست.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول