اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

51 نفر در اردبیل احراز صلاحیت شده‌اند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: از 92 کاندیدای ثبت نام شده تا کنون 51 نفر در اردبیل احراز صلاحیت شده‌اند.

51 نفر در اردبیل احراز صلاحیت شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران و در بخش پرسش و پاسخ در مورد احراز صلاحیت و رد صلاحیت کاندیداها اظهار داشت: در پنج حوزه انتخابیه استان 88 نفر مرد و چهار نفر زن و مجموعا 92 نفر کاندیدای انتخابات شدند که در تصمیم خود مصمم بوده و از هم اکنون خود را در صندلی‌های ردیف اول مجلس می‌بینند.

وی بیان داشت: تاکنون ابلاغ احراز صلاحیت 51 نفر صادر و 41 نفر نیز در مرحله احراز صلاحیت هستند.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: البته عدم احراز صلاحیت به منزله بد بودن کاندیدا نیست بلکه شرایط لازم برای رفتن به مجلس را نداشته است.

صابری همچنین به مقایسه ثبت نام‌های دوره هشتم مجلس با دور نهم پرداخت و گفت: در مشگین‌شهر 12 نفر، خلخال هشت نفر، گرمی هشت نفر و پارس‌آباد و بیله‌سوار نیز 23 نفر برای حضور در مجلس ثبت نام کردند.

این مسئول در ادامه سخنان خود رسالت اصلی مسئولان را برقرار آرامش و آسایش اعلام کرد و افزود: ما در بخش سرمایه‌گذاری‌ها موافق هرگونه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در استان هستیم و هیچ فردی حق ندارد جایگاه سرمایه‌گذاری در استان را زیر سئوال ببرد.

استاندار اردبیل در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد اینکه آیا مدرک دکترای شما واقعی است یا گواهی دانشگاهی است، یادآور شد: من بر خلاف تحصیلات برخی‌ها در نظام شش، سه، سه قدیم تحصیل کرده‌ام سال 41 سیکل گرفتم، دو سال تربیت معلم خوانده و معلم شدم، دارای لیسانس مدیریت بازرگانی هستم، فوق‌لیسانس مدیریت امور بیمارستان‌ها دارم، دکترای بنده نیز که اصل اصل است مدیریت خدمات بهداشتی ـ درمانی است.

صابری در مورد تعطیلی برخی کارخانه‌های مادر در استان اردبیل نیز بیان داشت: بنده مخالف این ادعا که هم اکنون 80 درصد کارخانه‌ها در اردبیل به تعطیلی کشیده شده هستم در حالی که این کارخانه‌ها به ویژه در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل فعال بوده و کارگران در آن مشغول کار هستند.

بلاتکلیفی جاده اردبیل ـ سرچم از نظر ایجاد برخی زیرساخت‌ها نیز سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود که استاندار اردبیل گفت: جاده اردبیل ـ سرچم هم اکنون زیر ترافیک است و ما در نظر داریم امداد جاده‌ای، هلال احمر و کانکس را هم در آن مستقر کنیم اما اینکه بعضی‌ها می‌گویند جاده اردبیل ـ سرچم ناقص است منظورتان را نمی‌فهمم.

استاندار اردبیل بخش اشتغال استان اردبیل را نیز یادآور شد و افزود: دلیل اصلی که ما هم اکنون فارغ‌‌التحصیلان بیکار را شاهدیم عدم همخوانی تحصیلات عالیه با اشتغال در کشور است که باید رشته‌های تحصیلی به سمتی سوق داده شود که با نیاز بازار همخوانی داشته باشد.

صابری انتخابات مجلس نهم در اردبیل را دارای وضعیتی حساس اعلام کرد و گفت: ‌تبلیغات زود هنگام اس‌ام‌اسی، دیوار نوشت، مهمانی‌های شام و نهار بسیار زود‌تر از موعد در اردبیل آغاز شده که این فرهنگ خوبی نیست بلکه انتخاب صحیح این است تا مردم را با واقعیات آشنا کرده و آنان را با آگاهی به پای صندوق‌های رای بیاوریم.

این مسئول مبارزه به گرانی را یکی دیگر از کارهای زیربنایی در استان دانست و اظهار داشت:‌ اگر چه به نظر شماها مبارزه با گرانی وجود ندارد اما من می‌گویم مبارزه هست اما خیلی شفاف و عینی و میدانی نیست.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در جلسات تنظیم بازار نیز در مقاطع مختلف ما بر این مبارزه اصرار داریم چرا که معتقدیم بازار اسلامی باید تابع ضوابط اسلامی نیز باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری از تعهد 55 درصدی اشتغال در استان خبر داد و اظهار داشت :‌ این تعهد به این معنا است که اشتغال در استان وجود دارد و حتی حاضریم تک تک افرادی را که مدعی محقق نشدن این تعهد 55 درصدی هستند را حضوراً برده و اشتغال را نشان دهیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول