اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران اصفهان:

فرهنگیان بازنشسته 1800 میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: بازنشستگان فرهنگی موجود در سطح کشور یک هزار و 830 میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند و این بدهی دولت به سال‌های 1376 و 1377 باز می‌گردد.

فرهنگیان بازنشسته 1800 میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند
مجید روستایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 80 هزار بازنشسته فرهنگی در سطح کشور وجود دارد، اظهار داشت: در سراسر اصفهان نیز حدود 50 هزار فرهنگی بازنشسته وجود دارد و این افراد در زمان پیری و سال‌خوردگی خود به حمایت‌های مسئولان نیازمند هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این قشر از جامعه با مشکل پرداخت معوقه خود مواجه هستند، اضافه کرد: دولت باید با پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی از افزایش آسیب‌پذیری آنها جلوگیری کند و این قشر از جامعه هم‌چنان منتظر پرداخت مطالبات خود از سوی دولت هستند.
مدیرعامل کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با اشاره به اینکه افزایش نرخ تورم نیز سبب خالی شدن سفره‌های فرهنگیان بازنشسته شده است، تصریح کرد: بازنشستگان فرهنگی موجود در سطح کشور یک هزار و 830 میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند و این بدهی دولت به سال‌های 1376 و 1377 باز می‌گردد.
وی با بیان اینکه مطالبات یک ساله فرهنگیان بازنشسته به اجرای نظام خدمات مدیریتی در راستای افزایش حقوق این افراد اختصاص دارد، افزود: هر ساله حقوق فرهنگیان بازنشسته باید براساس افزایش نرخ تورم افزایش داده شود اما طی سال‌های گذشته این موضوع رعایت نشده است.
روستایی با اشاره به اینکه فرهنگیان بازنشسته در زمان پیری خود با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند، تاکید کرد: عدم افزایش حقوق این افراد بر مبنای افزایش نرخ تورم نیز مشکلات آنها را چند برابر کرده است و قانون باید به صورت مناسب میان این افراد اجرا شود.
وی بیان داشت: براساس اعلام بانک مرکزی افزایش نرخ تورم در سال‌جاری حدود 20 درصد بوده اما حقوق فرهنگیان بازنشسته 10 درصد افزایش یافته است و افزایش حقوق این افراد بر مبنای افزایش نرخ تورم نیست.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول