اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اجرای طرح نظارت بر معلمان / رتبه‏بندی فرهنگیان همچون دانشگاه‏ها

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح نظارت بر معلمان و رتبه‏بندی فرهنگیان همچون دانشگاه‏ها در سراسر کشور خبر داد.

اجرای طرح نظارت بر معلمان / رتبه‏بندی فرهنگیان همچون دانشگاه‏ها

ابراهیم سحرخیز امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: نظارت بر کار معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک اصل و گزاره آمده و تصویب شده است.

وی تصریح کرد: اما این اقدام نیازمند تدوین شاخص و نظامنامه و اینکه دستگاه نظارتی آیا مستقل از آموزش و پرورش است یا خیر، می‌باشد و باید بر روی آن کار کارشناسی صورت گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باید نشست‏هایی در این زمینه برگزار شود و از مجراهای قانونی نظیر شورای‌عالی آموزش و پرورش و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز مصوبه بگیرد.

 

* رتبه‏بندی معلمان هم‌چون دانشگاه‏ها

سحرخیز افزود: آنچه مسلم است اینکه آموزش و پرورش به این نظارت نیاز دارد و باید هر چه زودتر این طرح اجرایی شود تا به دنبال این، رتبه‏بندی معلمان نیز همچون دانشگاه‏ها انجام گیرد.

وی افزود: نیروی در اختیار آموزش و پرورش باید بداند که با طی چه فرآیندها و مراحلی می‏تواند به مراتب و درجات بالاتر دست یابد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در دانشگاه‏ها ضوابطی گذاشته شده و این روند باید متناسب با وضع آموزش و پرورش برای نیروهای در اختیار این وزارتخانه نیز اعمال شود.

سحرخیز گفت: اساسنامه، آیین‏نامه و دستورالعمل‏های این طرح باید تدوین شود و ضمانت اجرایی داشته باشد، گذشته از اینکه باید در این بخش فرهنگ‏سازی صورت گیرد.

وی یادآور شد: فرهنگیان باید بدانند که اجرای این طرح به قصد تعالی، پیشرفت و ارتقای شغلی و افزایش تخصص معلمان است.

 

* نیروی مازاد مرد نداریم، زن چرا

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم‌چنین با اشاره به نظام آموزشی 3-3-6 اظهار کرد: آموزش و پرورش در بخش دبیران مرد به طور کل و در سرجمع نیروهای انسانی موجود دارای نیروی مازاد نیست و ممکن است این مازاد نیرو در قسمت بانوان مشاهده شود.

سحرخیز افزود: فرصت‏هایی را می‏توان در این راستا در قالب بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش لحاظ کرد.

وی با اشاره به چگونگی این فرصت‏ها ادامه داد: دبیران با سابقه‏ای که در آموزش و پرورش خدمت می‏کنند، می‏توانند مشاوران تربیتی خوبی برای مدارس باشند، چرا که آموزش و پرورش اعتقاد دارد که هر معلمی باید سه صلاحیت داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این صلاحیت‏ها را شامل صلاحیت اعتقادی و اخلاقی، تخصصی و حرفه‏ای عنوان کرد و گفت: می‏توان از نیروهای مازاد در این بخش به عنوان مشاوران تربیتی، عوامل اجرایی مدارس دیگر، عوامل اجرایی مدارس ابتدایی و دبیرستان استفاده کرد.

 

* بازنشستگی پیش از موعد؛ مخصوص بانوان، به شرط تامین اعتبار

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: ممکن است که سال آینده حتی با شرط تامین اعتبار، پیشنهاد بازنشستگی پیش از موعد همکاران زن در جاهایی که نیروی مازاد وجود دارد، داده شود و آموزش و پرورش اگر مشکلات اعتباری در این زمینه رفع شود، از این طرح در جاهایی که کسری ساعت موظف وجود دارد، استقبال می‏کند.

سحرخیز افزود: این اقدام مخصوص بانوان و به شرط تامین اعتبار صورت خواهد پذیرفت و در بخش فرهنگیان مرد مشکلی وجود ندارد و وزارت آموزش و پرورش در نقاط مختلف در این زمینه حتی در حال پرداخت اضافه کار به فرهنگیان مرد است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: کمبود در بخش نیروهای مرد وجود دارد و برخی از فرهنگیان در این بخش علاوه بر 24 ساعت موظفی خود، هشت ساعت نیز دارای اضافه‌کار هستند.

انتهای پیام/ج10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول