اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

انتخابات اهرم رفع تهدید است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل و کارشناس مسایل حقوقی و سیاسی گفت: انتخابات اهرم رفع تهدید استکبار جهانی و اسباب غرور ملی و بین‌المللی است.

انتخابات اهرم رفع تهدید است
محمدباقر راثی‌‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: انتخابات به معنای حقیقی یعنی تصمیم‌گیری در سرنوشت خودمان است که تمام انسان‌ها گاه از طریق انتخابی اصلح این تصمیم‌‌گیری‌ها را در مقاطع مختلف و حساس به افراد دیگر واگذار می‌کنند که این امر را در تدبیر امور و سرنوشت کشور به وضوح می‌توان مشاهده کرد.
این کارشناس مسایل حقوقی و سیاسی به اهمیت انتخابات از دیدگاه قرآن و احادیث اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به اصل شورا و در کنار آن به اصل تعاون و برادری تاکید کرده که همه جلوه‌هایی زیبا از رخداد انتخابات است.
این استاد دانشگاه ابراز داشت: انتخابات ابزار دموکراسی و سنجش میزان عشق و علاقه مردم به سرنوشت خودشان و در حقیقت ابتلا و آزمایش الهی در عرصه‌های سرنوشت‌ساز جامعه است، به طوری که به شکل وکالتی و جانشینی اختیار به افراد اصلح داده می‌شود تا در سرنوشت جامعه با اراده و اختیار مردم دخالت کنند.
وی از انتخابات به عنوان مسیر اظهار بیان و مطالبات به حق و اهرم نمود اقتدار ملی و همبستگی واقعی جامعه در رقم زدن بهتر سرنوشت یاد کرد و افزود: مردم با انتخاب صحیح می‌توانند از طریق انتخابات ابزارهای هجوم دشمن را خنثی کرده و آن را ناکارآمد کنند و به یقین انتخابات پیش روی مردم ایران نیز سبب می‌شود تا آثار تحریم به ویژه در حوزه اقتصادی و انرژی هسته‌ای کم‌رنگ شده و دشمن از ادامه مسیر خود منصرف شود.
این کارشناس مسایل حقوقی و سیاسی از انتخابات به عنوان امانتی ارزشمند و میراثی گرانقدر یاد کرد و گفت: طبق قانون اساسی و اصول متعدد آن اداره جامعه از طریق اراده مردم و برگزاری انتخابات امکان‌پذیر است و در این اصول به مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف در اداره جامعه با اتفاق آرا تاکید شده است.
وی ادامه داد: در اصل 62 و 92 قانون اساسی وظایف و اختیارات مجلس و شرایط کاندیداها و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق و روشن تبیین شده و از شورای نگهبان به عنوان مجری نظارت و تایید صلاحیت کاندیداها یاد شده است.
انتهای پیام/صا30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول