اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اصفهان:

تحریم نفت ایران تأثیری در انتخابات ندارد

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه اصفهان گفت: تحریم نفت ایران تأثیری در حضور مردم در انتخابات ندارد و حتی اگر نفت نباشد، برادرانه در کنار یکدیگر می‌ایستند و پشت یکدیگر را خالی نمی‌کنند.

تحریم نفت ایران تأثیری در انتخابات ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر با اشاره به تحریم نفتی ایران از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اظهار داشت: دولت‌های اروپایی تنها 18 درصد نفت ایران را خریداری می‌کردند و دشمن اگر نفت ما را نخرد، خودش بیشتر ضرر می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه تحریم نفت ایران با هدف تأثیرگذاری در انتخابات و ایجاد نارضایتی در بین مردم اعمال شده است، تصریح کرد: ملت ایران بارها ثابت کرده‌اند که با وجود مشکلات مختلف در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی می‌کنند و حتی اگر نفت نباشد، برادرانه در کنار یکدیگر می‌ایستند و پشت یکدیگر را خالی نمی‌کنند.
خطیب جمعه اصفهان با اشاره به آشفتگی‌های ایجاد شده در بازار ارز و سکه در هفته‌های اخیر تاکید کرد: عده‌ای به این بهانه با افزایش قیمت‌ها فشار اقتصادی را بر مردم زیاد کرده‌اند، اما ملت باید با رعایت انصاف، نقشه‌های دشمنان و سوداگران داخلی را که در صدد ضربه اقتصادی به مردم و کشور هستند، را خنثی کنند و بر افزایش قیمت‌ها دامن نزنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتخابات آینده مجلس اظهار داشت: دشمنان درصدد هستند، با برنامه‌ها و تبلیغات مختلف از میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس بکاهند، اما از آن جایی که ایستادگی در برابر مستکبران از مبانی دینی ماست و ملت ایران از ابتدا در این مسیر بوده‌اند، بنابراین این بار نیز با حضور پر شور در انتخابات دشمن را ناامید می‌کنند.
طباطبایی نژاد با بیان اینکه وابستگان به قدرت، دولت و حکومت حق ندارند، نماینده تعیین کنند و نامزدهای نمایندگی نیز حق استفاده از بودجه‌های دولتی را ندارند، افزود: اگر نمایندگانی با بودجه دولت و حکومت به مجلس راه پیدا کنند، به زمان شاه بر می‌گردیم، بنابراین در برابر این برنامه باید ایستاد.
وی ادامه داد: باید تمامی آحاد مردم تلاش کنند تا افرادی آزاداندیش و صالح به مجلس راه پیدا کنند و مرد و مردانه به امر قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای آن بپردازند و وام‌دار هیچ فردی نیز نباشند.
خطیب جمعه اصفهان حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات را مهم‌ترین وظیفه آحاد جامعه اسلامی دانست و با تقدیر از تمام کسانی که وارد صحنه انتخابات شده‌اند، اظهار داشت: ممکن است، برخی افراد صلاحیتشان احراز نشده یا رد شده باشد، اما این امر از شان آن‌ها نمی‌کاهد و هزاران فرصت برای خدمت وجود دارد؛ البته دست‌اندرکاران امر انتخابات باید ضمن دقت در کار سخت‌گیری زیاد نداشته و برادرانه و با چشم دوستی به یکدیگر نگاه کنند.
وی همچنین بر ضرورت دقت مردم در انتخاب کاندیداهای مجلس نهم تاکید و تصریح کرد: کسانی که از تایید شورای نگهبان می‌گذرند و وارد صحنه رقابت انتخابات می‌شوند، به منزله تایید صد درصدی آن‌ها نبوده و در این بین وابستگی‌های حزبی و گروهی هم ملاک نیست، خود مردم باید نسبت به این افراد، توانمندی‌هایشان و سایر شرایط مورد نیاز نمایندگی مجلس تحقیق کنند و تنها به امید شورای نگهبان نباشند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول