اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی:

سلطه جهانی رقیب اصلی اصولگرایان در انتخابات است

خبرگزاری فارس: عضو هسته مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گفت: رقیب اصلی اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، سلطه جهانی است.

سلطه جهانی رقیب اصلی اصولگرایان در انتخابات است
 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، منوچهر متکی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مواضع جبهه متحد اصولگرایان در فرآیند نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: شناسایی نامزدهای که با مواضع جبهه متحد اصولگرایان انطباق داشته و هم از مقبولیت عمومی برخوردار هستند از مهم‌ترین رویکردهای این جبهه به‌شمار می‌رود.
وی افزود: تلاش گسترده و عملیات میدانی برای فرستادن این نمایندگان به مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه‌های جبهه متحد اصولگرایان برای حضوری مقتدر در مجلس نهم محسوب می‌شود.
متکی با بیان اینکه به‌منظور عملیاتی کردن این دستورالعمل‌ها دو رویه اتخاذ شده است، گفت: مرحله نخست تهیه لیستی از مجموعه نامزدهایی است که در دایره اصولگرایی قرار می‌گیرند و گام دوم اجرای یک نظرسنجی علمی و کاملا دموکراتیک است تا براساس آن داوطلبانی که از اقبال عمومی بیشتری برخوردار هستند را شناسایی و بر اساس آن، فرد ارجح را معرفی کنیم.
دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان خاطرنشان کرد: این نظرسنجی  زمانی با اهمیت است که تفرق بین کاندیدهای اصولگرا زیاد و زمینه برای پیروزی رقیب فراهم باشد.
وی ادامه داد: با اجرای این نظرسنجی ما از وضع موجود مطلع و بر اساس آن برنامه‌های خود را تنظیم و اجرا خواهیم کرد.
متکی با بیان اینکه آنچه که در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است در دو بخش قابل بررسی است، گفت: بخش نخست مشارکت حداکثری و  حضور فعال و گسترده مردم در انتخابات است.
وی افزود: بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات جبهه متحد اصولگرایی پیرامون موضوعات مختلف و چگونگی معرفی نامزدهای مورد نظر برای انتخابات از دیگر مباحث حائز اهمیت در این جریان است.
متکی در پاسخ  به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر ارائه راهکارهای حفظ وحدت اصولگرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: ما با مجموعه جریان‌های اصولگرایی رابطه برقرار، گفت‌وگو و مذاکره را در دستور کار قرار داده و با این تشکلات جلساتی برگزار و مواضع خود را به بحث و گفت‌‌وگو نشسته‌ایم.
عضو هسته مرکزی جبهه متحد اصولگرایان تصریح کرد: این جبهه از مدت پنج ماه گذشته گام‌های بسیاری مهمی برای حفظ و تقویت وحدت اصولگرایان برداشته است.
وی با بیان اینکه از نظر ما وحدت یک موضوع کاملا استراتژیک است و نه یک تاکتیک، افزود: وحدت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که همه ملزم به اجرای آن هستیم و این امر به مقطع زمانی خاصی مربوط نمی‌شود.
متکی خاطرنشان کرد: حفظ وحدت چه در زمان انتخابات و چه در دیگر زمان‌ها باید به عنوان یک اصل مورد توجه خاص قرار بگیرد.
وی مبانی وحدت را مواضع و دیدگاه‌های مشترک مربوط به انقلاب، رهبری و منافع ملت برشمرد و گفت: برای رسیدن به وحدت باید اولویت را از مرحله وحدت گفتمانی آغاز تا به وحدت عملیاتی برسیم.
متکی با بیان اینکه جبهه متحد اصولگرایان در این دو بستر اقدامات بسیاری را انجام داده است، گفت: اصولگرایان منافع مشترک بسیاری دارند که می‌توان براساس آن مواضع و آرمان‌های انقلاب و نظام را پیگیری کرد.
وی در ادامه رقیب اصلی اصولگرایان در انتخابات را سلطه جهانی اعلام و عنوان کرد: رقیب اصلی ما در انتخابات از مدت‌ها پیش تبلیغات خود را آغاز و استراتژی خود را بر مبنای حضور کم رنگ مردم، تحریم انتخابات و تلاش برای مشارکت حداقلی مردم قرار داده است.
متکی تصریح کرد: دنباله‌های داخلی سلطه جهانی نیز استراتژی او را دنبال می‌کنند و به دنبال آن هستند که مشارکت مردم را به زیر 30 درصد برسانند.
عضو هسته مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به اهداف شوم استکبار جهانی، بیان کرد: سلطه جهانی تلاش می‌کند تا هم در داخل و هم در محیط بین‎المللی مشروعیت نظام را زیر سؤال ببرد که البته به تعبیر مقام معظم رهبری پاسخ مردم در 12 اسفند به گونه‌ای دشمن‌شکن خواهد بود.
وی با اشاره به ویژگی‌های یک کاندیدای منتخب از دیدگاه جبهه متحد اصولگرایان، گفت: شروط ایجابی، شروط سلبی، مواضع اعتقادی، مواضع سیاسی و مواضع رفتاری از جمله این شروط هستند که بر اساس آن سرفصل‌هایی تعریف و برای شوراهای استانی ارسال کرده‌ایم.
این عضو جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به شاخصه‌های این شروط، گفت: اعتقاد به اسلام، ولایت فقیه، پیروی از امام(ره) از جمله شروط ایجابی است که هر کاندیداتوری باید به آن الزام عملی داشته باشد.
متکی دوری از فتنه، انحراف و فساد را را از شاخصه‌های شروط سلبی برشمرد و خاطرنشان کرد: افرادی که کاندیدا می‌شوند بر اساس این شروط سنجیده شده و افرادی که حداقلی از درصد تعریف شده این شرایط را کسب کنند در دایره اصولگرایی قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول