اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل:

صلاحیت 26 کاندیدای استان اردبیل تایید نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل گفت: در مرحله دوم رسیدگی به صلاحیت کاندیداها و شکایات واصله صلاحیت 26 نفر در استان اردبیل تاکنون تایید نشده است.

صلاحیت 26 کاندیدای استان اردبیل تایید نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داور نظرعلیان صبح امروز در جلسه ستاد انتخابات اردبیل اظهار داشت: از یک ماه قبل ثبت‌نام نامزدهای انتخابات فعالیت انتخاباتی در استان اردبیل کلید خورد به طوری که در یک هفته مهلت ثبت‌نام بیش از 97 نفر در پنج حوزه انتخابیه اصلی استان اردبیل ثبت‌نام کردند.

وی گفت: این کاندیداها در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، اردبیل، نیر، نمین و سرعین، مشگین‌شهر، گرمی و پارس‌آباد و بیله‌سوار ثبت‌نام کردند که بعد از پایان مهلت ثبت‌نام کاندیداها مراحل بررسی صلاحیت توسط هیئت اجرایی آغاز شد.

این مسئول بیان داشت: در ایام رسیدگی سه نفر استعفا داده و کار رسیدگی به صلاحیت 94 نفر کاندیدای مجلس نهم در هیئت اجرایی ادامه یافت که اعضای آن متشکل از معتمدین هر شهرستان بود.

وی در ادامه ابراز داشت: بعد از پایان رسیدگی به صلاحیت کاندیداها در هیئت اجرایی و اعلام نتایج به کاندیداها افرادی که شکایتی در این زمینه داشتند در وهله اول شکایات خود را به هیئت‌های نظارت به صورت کتبی اعلام کردند و در مرحله دوم تا دوشنبه هفته گذشته کار رسیدگی به شکایات انجام و نتایج به خود کاندیداها اعلام شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اردبیل افزود: از مجموع 94 کاندیدای ثبت‌نام شده تا این مرحله صلاحیت 26 نفر تایید نشده و افراد رد صلاحیت شده شکایت خود را به همراه مدارک مستدل به شورای نگهبان اعلام کردند تا در مرحله بعد مورد ارزیابی قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه شورای نگهبان 20 روز مهلت رسیدگی به شکایات را دارد خاطرنشان کرد: در مرحله آخر نیز افراد رد صلاحیت شده می‌توانند شکایت خود را برای بررسی مجدد صلاحیت‌ها به شورای نگهبان ارائه کنند و این شورا موظف است تا 30 بهمن به تمام شکایات رسیدگی کرده و روز اول اسفند از طریق هیئت نظارت استان و فرمانداری‌ها لیست نهایی کاندیداهای مجلس نهم را اعلام کند.

نظرعلیان ادامه داد: مهلت قانونی تبلیغات برای کاندیداهای مجلس نهم چهارم تا دهم اسفند تعیین شده و 24 ساعت قبل از رای گیری کاندیداها باید از تبلیغات دست بکشند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول