اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف کهگیلویه و بویراحمد:

وقف در کهگیلویه و بویراحمد مظلوم است

خبرگزاری فارس: معاون سازمان اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف در کهگیلویه و بویراحمد مظلوم، مغفول و مهجور مانده است.

وقف در کهگیلویه و بویراحمد مظلوم است

حجت‌الاسلام سید محمد موسوی امروز در آخرین روز از هفته وقف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: متاسفانه وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد مظلوم واقع شده است.

معاون سازمان اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: علاوه بر مظلومیت، وقف در استان ما مغفول و مهجور نیز مانده است.

موسوی در ادامه افزود: علت این است که مسئولان فرهنگی در این استان به آن صورت که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی را در دستور کار قرار ندادند.

وی با ذکر این مطلب که در کشورهای اروپایی و غربی و بسیاری از کشورهای غیر مسلمان به این مقوله توجه جدی می‌شود، ابراز داشت: مذاهب دیگر اگر چه به صورت تخصصی موضوعی به نام وقف ندارند ولی بسیاری از خدماتی که اکنون به مردم محروم آن کشورها ارائه می‌شود به واسطه امور خیریه‌ای است که توسط افراد خیر تدارک دیده شده است.

این مسئول امور وقف و امور خیریه در استان کهگیلویه و بویراحمد این استان را 100 درصد شیعه معرفی کرد که در موضوع وقف انتظار بیشتری از مردم به خصوص متمکنین آن می‌رود.

موسوی ابراز داشت: حیف است در چنین استانی و با داشتن اعتقادات راسخ به دین و معنویت یکی از بدیهیات اسلامی مورد فراموشی قرار گرفته و کمتر به آن توجه شود.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از اداراتی که با اوقاف همکاری نمی‌کنند و حق وقف خود را تاکنون پرداخت نکرده‌اند، بیان داشت: بسیار زشت و ناپسند است که ما قصد شکایت آن‌ها را داشته باشیم که این ادارات و دستگاه‌ها باید به امور شرعی توجه بیشتری داشته باشند.

موسوی افزود: نباید کار به جایی کشیده شود که ما با این ادارات به دلیل پرداخت وجوه شرعی گلاویز شویم که متاسفانه در استان ما چنین مواردی به فراوانی یافت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه وقف ریشه دینی و بشری و الهی دارد، تصریح کرد: پیامبر و حضرت امیر (ع) بیشتر دارایی خود را وقف کردند و امام حسن مجتبی (ع) نیز در سه مرحله همه دارایی خود را وقف کرد که در استان تمام‌شیعه کهگیلویه و بویراحمد باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

وی با ابراز این سخن که تعداد زیادی سرمایه‌دار و متمکن در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که توانایی وقف کردن را دارند، گفت: این افراد باید به خاطر رضای پروردگار در موضوع وقف برای خود و برای سرای باقی سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول