اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان اعلام کرد

گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تقویت روحیه خودباوری در بین زندانیان، گفت: ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بین زندانیان از اولویت‌های این سازمان در کردستان است.

گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی صبح امروز در بازدید از کارگاه‌های مهارت‌آموزی زندان‌ها و کانون اصلاح و تربیت سنندج، اظهار داشت: ارتقای فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها با راه‌اندازی و توسعه کارگاه‌ها و افزایش آموزش رشته‌های مختلف یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای تحقق اهداف اداره‌کل فنی و حرفه‌ای است.
وی بر ضرورت توسعه ارائه آموزش‌های فنی حرفه‌ای به مددجویان تاکید کرد و افزود: یکی از عوامل مهم بزه‌کاری و جرم در جامعه بیکاری است به گونه‌ای که اغلب کسانی که به کارهای خلاف قانون روی می‌آورند و راهی زندان می‌شوند، بیکار هستند.
به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان تلاش می‌کند با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مهارتی زمینه اشتغال و شرایط بازگشت سعادتمندانه زندانیان را به خانواده و جامعه فراهم آورد.
احمدی در ادامه به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به خانواده‌های زندانیان در این استان اشاره کرد و گفت: با انعقاد تفاهمنامه همکاری میان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره‌کل زندان‌ها، خانواده زندانیان این استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌بینند.
به گفته وی، تقویت روحیه خودباوری در بین خانواده زندانیان و توانمندسازی آنان برای اشتغال مفید و مولد را از مهم‌ترین تاثیرات ارائه این آموزش‌ها به زندانیان و خانواده‌های آنان عنوان کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: تقویت بنیه اقتصادی خانواده‌های زندانیان به منظور حضور فعال و موثر در فعالیت‌های اجتماعی از دیگر اهداف ارائه این آموزش‌ها است.
مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این بازدید ضمن تقدیر از توجه مسئولین آموزش فنی و حرفه‌ای استان در توسعه و گسترش کارگاه‌های مهارت‌آموزی در زندان‌های استان، اظهار داشت: ارائه این آموزش‌ها علاوه بر تقویت روحیه موجب ایجاد اشتغال برای زندانیان بعد از خروج از زندان می‌شود.
اسدالله گرجی‌زاده، بر توسعه و گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای به منظور اشتغالزایی مددجویان در زندان‌ها تاکید کرد.
 وی خاطر نشان کرد: بهره‌گیری و استفاده از مربیان مجرب و کارآمد در مراکز آموزشی رشته‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها و توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی با بکارگیری دانش روز به ویژه در کانون اصلاح و تربیت، تاثیر بسزایی در پویایی و خلاقیت مددجویان، گسترش اشتغالزایی در زندان‌ها و بازگشت سالم مددجویان به جامعه خواهد داشت.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول