اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کاشان خبر داد

صدور 2400 نوع مجوز فنی و حرفه‌ای در کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کاشان از صدور نزدیک به 2 هزار و 400 نوع مجوز مدرک فنی و حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد.

صدور 2400 نوع مجوز فنی و حرفه‌ای در کاشان
محمود الوانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: دو مرکز فنی و حرفه‌ای در این شهرستان متولی آموزش 40 رشته تخصصی، فنی در رشته‌های فنی و خدماتی است.
وی افزود: تمام صنوف این شهرستان در این دو مرکز آموزش داده می‌شوند و چنانچه فردی برای آموزش حرفه‌ای به این دو مرکز مراجعه کند که کارگاه آموزشی حرفه مورد نظر در این مرکز فعال نباشد، فنی حرفه‌ای کاشان خود را موظف به ثبت‌نام و دایر نمودن کارگاه آموزشی می‌داند.
رئیس مرکز فنی حرفه‌ای کاشان خاطرنشان کرد: مدارکی که فنی حرفه‌ای کاشان ارائه می‌کند بر اساس استانداردهای سازمان بین‌المللی کار Alo است که متولی آموزش غیررسمی آن و ارائه مجوز آن از جمله مشاغل خانگی در حال حاضر در اختیار آموزش فنی و حرفه است.
الوانی یادآور شد: مدت زمان آموزش‌ها کشوری است و انجام هر گونه تغییری در زمان آموزش‌ها در اختیار فنی حرفه‌ای شهرستان نیست.
رئیس مرکز فنی حرفه‌ای کاشان عنوان کرد: در بین تعداد رشته‌های فنی و حرفه‌ای، در زمینه مشاغل خانگی، استانداردهای Alo فقط شامل سه رشته مشاغل خانگی است و تأیید صلاحیت مابقی رشته‌های در این زمینه در اختیار فنی و حرفه‌ای است.
وی بیان داشت: مرکز فنی حرفه‌ای محدودیت زمانی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ندارد و برنامه برگزاری آزمون مهارت آن در شهرستان برنامه‌ریزی می‌شود.
الوانی از بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای روستایی خواست فهرست افرادی که حرفه آنان در ردیف مشاغل خانگی است با ثبت‌نام و تهیه لیست متمرکز به فنی و حرفه‌ای کاشان اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان این افراد در آزمون‌های عملی فنی و حرفه‌ای شرکت کنند و صلاحیت حرفه‌ای آنان در مدت دو هفته صادر شود تا برای دریافت تسهیلات به یکی از مراکز بهزیستی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی و صندوق مهر امام رضا ‌(ع) معرفی شوند.
وی با اشاره به اینکه آموزش‌ها رایگان است از بخشداران، دهیاران و اعضای و شوراهای اسلامی روستایی خواست تا ابتدا در روستاها مشاغل مورد نظر نیازسنجی شود تا فنی حرفه‌ای نیز طبق قوانین و مقررات، دوره‌های آموزشی رایگان را در روستاها برگزار کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول