اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد

شرکت 20 درصدی فرهنگیان و دانش‌آموزان در طرح نور

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از شرکت 20 درصدی فرهنگیان و دانش‌آموزان این استان در طرح ملی نور خبر داد.

شرکت 20 درصدی فرهنگیان و دانش‌آموزان در طرح نور
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی صبح امروز به خبرنگاران استان گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم با عنوان طرح نور تاکنون 29 هزار و 428 دانش‌آموز و فرهنگی کردستانی ثبت نام کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه این طرح از آبان ماه امسال همزمان با سراسر کشور در استان افتتاح شد، افزود: شرکت‌کنندگان در این طرح از طریق سایت اینترنتی مدرسه مجازی قرآنی در این طرح ارزشمند شرکت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح تاکنون با استقبال پرشور فرهنگیان و دانش‌آموزان واحدهای مختلف آموزشی استان روبه‌رو بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به اهداف اجرای این طرح پرداخت و گفت: ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم، ایجاد انس با قرآن در قالب حفظ آیات، جذب حداکثری و مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در این طرح از جمله اهداف اجرای طرح نور است.
ساکی بیان داشت: در این طرح دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند حداقل با حفظ نیم جزء و حداکثر 30 جزء قرآن کریم شرکت کنند.
وی اضافه کرد: علاقمندان باید برای ثبت نام در طرح و اعلام آمادگی به مدرسه مجازی قرآن کریم به نشانی اینترنتی www.guran.medu.ir مراجعه نمایند و ضمن بهره‌مندی از برکات معنوی این طرح ارزشمند، از هدایای مادی آن نیز برخوردار شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان همچنین با تشریح سطوح، محتوا و زمان برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم گفت: این طرح در چهار سطح، یک، دو، سه و چهار برگزار و در سطح چهار جزء 30 قرآن، در سطح 3 اجزاء سه تا 10، در سطح 2 اجزاء 10 تا 20 و در سطح یک نیز حافظان باید کل قرآن کریم را حفظ باشند.
ساکی با بیان اینکه طرح نور در چهار مرحله برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: سطح چهارم این طرح شامل مرحله آموزشگاه طرح نور است که در دهه سوم فروردین سال 91 برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: سطح سوم طرح شامل مرحله شهرستانی است که در دهه اول اردیبهشت سال آینده برگزار و  سطح دوم طرح نیز شامل مرحله استانی است که دهه دوم اردیبهشت ماه سال 91 برگزار می‌شود.
وی سطح اول این طرح را نیز شامل مرحله کشوری طرح دانست که در دهه آخر خرداد ماه 1391 برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان از عموم دانش‌آموزان و فرهنگیان استان خواست با ثبت نام در این طرح ارزشمند افتخار دیگری برای استان فرهنگی کردستان کسب نمایند. 
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول