اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

امامزادگان در استان همدان مهجورند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه امامزادگان در استان همدان مهجورند خواستار توجه بیشتر و کمک‌های مردمی برای رسیدگی به وضعیت بقاع متبرکه شد.

امامزادگان در استان همدان مهجورند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه مکتب تشیع به دلیل پیروی از امامان معصوم(ع) تمام جهان را به تسخیر خود درآورده است، اظهار کرد: دشمنان با تلاش مذبوحانه خود درصدد از بین بردن این اقتدار و صلابت بوده و هستند که تنها راه ماندگاری آن تبعیت از فرامین ائمه معصومین(ع) است.
وی با اشاره به در پیش رو بودن هفته وقف، آن را یکی از آموزه‌های بسیار زیبای دین اسلام برشمرد و ادامه داد: اهل بیت عصمت و طهارت نیز به مقوله وقف اهمیت زیادی می‌دادند به طوری که در طول حیات پرخیر و برکتشان، موقوفات بسیاری را بر جای گذاشتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برکات و آثار ماندگار وقف در جامعه سخن گفت و خاطرنشان کرد: واقفان خیراندیش یکی از مصادیق ماندگاری در دنیا هستند چرا که به خاطر اقدام خیر خود در آخرت نیز از مواهب این اقدام خداپسندانه بهره‌مند می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه وقف از بین‌رفتنی نیست، ابراز کرد: هر کس که موقوفه‌ای را از بین ببرد خود ضامن آن است که این موضوع ماندگاری وقف را نشان می‌دهد.
به گفته صالحی حوزه‌های علمیه و پرورش افرادی متعهد و متخصص در آن، از محل موقوفات بوده که در طول تاریخ منشأ بسیاری از خدمات برای اسلام بوده‌اند.
وی اجرای واقعی وقف را زمینه‌ساز ایجاد آرامش در جامعه خواند و ابراز کرد: اگر وقف به خوبی در جامعه اسلامی به اجرا درآید در آن صورت نباید هیچ یتیم و یا نیازمندی را در سطح جامعه مشاهده کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان وقف را پشتوانه‌ای برای نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: به هر اندازه که در وقف وارد شویم به همان میزان نیز اسباب ماندگاری خود را مهیا کرده‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود بقاع متبرکه در سطح استان، امامزادگان را عاملان هدایت مردمان خواند و ابراز کرد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری باید امامزادگان به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند که اجرایی شدن این مهم مستلزم وجود حداقل‌ها و زیرساخت‌هایی است که تحقق آن در گرو کمک مردمی است.
صالحی افزود: امامزادگان واجب‌التعظیم پل ارتباطی ما با اهل بیت(ع) بوده و هستند بنابراین شایسته نیست که بقاع آنها غریب و مظلوم و یا به دور از آبادانی باشند.
وی با بیان اینکه امامزادگان در استان همدان مهجورند، خاطرنشان کرد: در برخی از بقاع متبرکه شاهد طولانی شدن 10 ساله یک کار عمرانی هستیم در صورتی که این امر زیبنده دارالمؤمنین همدان نیست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه امامزادگان ما نذورات ندارند، تأکید کرد: البته کارها و کمک‌هایی از سوی مردم برای بقاع متبرکه انجام شده ولی آن طور که باید و شاید نبوده است.
وی در پایان سخنانش رسیدگی به بقاع متبرکه را زمینه‌ساز جلب و جذب جوانان برای حضور در این اماکن و ارتقای بینش دینی و معنوی آنان دانست.
انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول