اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان خبر داد

ارائه فراخوان مقالات در هفته وقف

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: در راستای توجه به هفته وقف و موقوفات جدید در استان در هفته وقف فراخوان مقالات متعدد با موضوعات متفاوتی را در دستور کاری قرار داده‌ایم.

ارائه فراخوان مقالات در هفته وقف

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با فرا رسیدن هفته وقف، اظهار کرد: در سیستم فرهنگی ما به دنبال استفاده و هزینه امکانات و اعتبارات فرهنگی در جریا‌ن‌های اصلی و در جای خودش هستیم چراکه در این صورت خروجی مثبت این مهم را در طول زمان خواهیم دید.

وی با تأکید بر لزوم توجه به خروجی‌های فعالیت‌های فرهنگی، متذکر شد: اگر اعتبارات در جای خودش هزینه شود، ریشه‌ای و اصیل خواهد بود اگر چه خروجی‌های برخی از فعالیت‌ها سطحی است و به‌گونه‌ای صرف می‌شود که ثمره کوتاه مدتی داشته یا اصلا ثمره‌ای در بر ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در سیستم فرهنگی اوقاف و امور خیریه به دنبال فرهنگ‌سازی در زمینه توجه به فرهنگ دینی وقف با محوریت اهل بیت(ع) و فرهنگ امامت و ولایت هستیم، گفت: در هفته وقف موضوعات مختلفی در باب وقف و موقوفات مورد توجه قرار داده‌ایم و درصدد توزیع فراخوان مقالات هستیم.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه امروز به دنبال وقف نوین هستیم، ابراز کرد: وقف و راهکارهای آن، وقف و کاربرد آن در جامعه کنونی، وقف و قرآن و وقف و امامزادگان (با گرایش تاریخ و معماری امامزادگان) از جمله محورهای فراخوان مقاله در هفته وقف است.

صالحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گرایش فعالیت‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه با شعار و محوریت تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، وقف و ساماندهی نذورات با دعوت از دانشجویان، طلاب، عموم مردم و نخبگان فکری و فرهنگی جامعه است.

وی با بیان اینکه وقف و گرایش‌های نوین آن باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: گرایش‌هایی که امروز به درد دانشجویان ما می‌خورد نظیر خوابگاه‌های دانشجویی و توجه دادن مردم به وقف یک سری برای تحصیل دانشجویان بی بضاعت باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: اگر وقف جدیدی در راستای تحصیل و توجه به قشر دانشجویی دانشگاه‌ها را متولی این قضیه می‌کنیم تا مراکز علمی روی آن کار کنند که بر این اساس باید نیازسنجی شود تا بدانیم جامعه امروز ما در زمینه وقف چه چیزی را طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم زمانی احساس می‌کردند که دستگاه امام حسین(ع) و نهضت عاشورا باید تقویت شود و بر این اساس موقوفات و وقف‌های خود را در این زمینه متمرکز کردند، ابراز کرد: در حال حاضر نهضت عاشورا و دستگاه اباعبدالله(ع) به خوبی تقویت شده اما بحث غدیر هنوز بال شکسته شیعه است که باید تقویت شود.

صالحی در پایان با تأکید بر لزوم توجه به نقش وقف در فقرزدایی از جامعه، اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم که خیرات و مبرات ابدی شود چرا که اگر فردی مؤسسه‌ای را برای کار خیر اختصاص دهد فرزندانش بعد از وفات او می‌توانند این مؤسسه را از نیت وی برگردانند و خارج کنند که این کار شدنی است، اما وقف را کسی نمی‌تواند از نیت واقف خارج کند چرا که موقوفه قابل فروش نیست.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول