اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه سال جاری

60 مورد وقف در کرمان انجام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در 9 ماهه سال جاری تعداد 60 مورد وقف در استان کرمان انجام شد که بی‌سابقه است.

60 مورد وقف در کرمان انجام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده سه‌شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با اشاره به انجام 60 مورد وقف در 9 ماهه سال جاری در استان اظهار داشت: این تعداد وقف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 9 ماهه بی‌سابقه است.
وی صدور حکم برای هیئت امنای مساجد را از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و افزود: اوقاف دو نوع املاک را در اختیار افراد می‌گذارد.
قاسمی‌زاده با بیان اینکه زمانی که اوقاف پذیره انتقال می‌گیرد به معنی این است که اوقاف اعیان را به تملک فرد در می‌آورد، بیان داشت: با همه تلاش‌های صورت گرفته، 30 درصد از موقوفات در استان کرمان تاکنون ثبت، شناسایی و تملک نشده است.
این مسئول با اعلام اینکه حدود 50 درصد از اراضی استان کرمان در حال حاضر وقف است،
شناسایی موقوفات توسط گذشتگان و آنهایی که می‌دانند، صورت می‌گیرد و فقط با وقفنامه نیست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در حوزه موقوفات ربع رشیدی در استان کرمان، شهرهای ریگان، بم، جیرفت، فاریاب، ارزویئه و رفسنجان از این حوزه هستند.
قاسمی‌زاده ادامه داد: کوتاهی در گذشته به منظور عدم احراز سهم وقف و عدم مراجعه مردم استفاده کننده از اراضی وقفی  به منظور تنظیم سند اجاره از مشکلات موجود اوقاف است.
وی اصرار بر عدم پرداخت اجاره و یا پذیره، فروختن سهم وقف و ملک به عنوان اینکه ملک است و عدم آشنایی مردم و برخی از مسئولان با موضوع احکام وقف را از دیگر مشکلات وقف برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه در کتاب یک ‌هزار مزار در ایران که توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به چاپ رسیده به صورت کامل در مورد امامزاده محمد کرمان نوشته است، بر انجام فعالیت‌های فرهنگی در این امامزاده تأکید کرد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول