اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان خبر داد

اعلام نتایج نهایی بخش ادبی دومین جشنواره وقف در همدان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان از اعلام نتایج نهایی بخش ادبی دومین جشنواره فرهنگی هنری "وقف، چشمه همیشه جاری" در همدان خبر داد.

اعلام نتایج نهایی بخش ادبی دومین جشنواره وقف در همدان
حجت الاسلام محمد احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری "وقف، چشمه همیشه جاری" در همدان و با بیان اینکه تعداد 150 اثر به دبیرخانه این جشنواره در همدان ارسال شده که از این تعداد 20 اثر در بخش ادبی و 130 اثر نیز در بخش خوشنویسی است، اظهار کرد: در حال حاضر برگزیدگان بخش ادبی این جشنواره مشخص شده‌اند.
وی با بیان اینکه بخش ادبی دومین جشنواره فرهنگی هنری وقف در همدان شامل شعر، قطعه ادبی و داستان در دو مقطع نوجوانان و بزرگسالان است، خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره "وقف، چشمه همیشه جاری" در همدان 20 آذر ماه سال جاری بود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان ابراز کرد: هدف اصلی ما در اوقاف و امور خیریه بر این است که جشنواره "وقف، چشمه همیشه جاری" در نیمه دوم دی ماه‌ جاری برگزار شود.
به گفته وی، ترویج و تبلیغ سنت حسنه وقف در بین تمام اقشار جامعه، ایجاد نگرشی جدید به وقف از جنبه‌های مختلف علمی، هنری و فرهنگی، معرفی سنت حسنه وقف و آثار و برکات آن در ابعاد مختلف از جمله اهداف برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری "وقف، چشمه همیشه جاری" در همدان است.
احمدوند با بیان اینکه ایجاد زمینه لازم برای عمل به سنت حسنه وقف در سطوح مختلف جامعه، آشنایی مردم به ویژه اصحاب وقف با احکام مربوط به آن و استفاده از ظرفیت‌های تأثیرگذار و ماندگار فرهنگی و هنری استان از جمله دستاوردهای برگزاری جشنواره "وقف، چشمه همیشه جاری" در همدان است، عنوان کرد: این جشنواره به منظور ایجاد انس و آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با مقوله وقف و موقوفات، در استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به آثار ارسالی برای شرکت در بخش شعر این جشنواره، با بیان اینکه در مقطع نوجوانان این حوزه برگزیده نداشته، گفت: در مقطع بزرگسالان بخش شعر نفر برگزیده اول و سوم نداشتیم اما نفر دوم این بخش"علی سلیمانی" است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به نتیجه نهایی بخش قطعه ادبی دومین جشنواره فرهنگی هنری"وقف، چشمه همیشه جاری"، نیز با بیان اینکه در این زمینه ، برگزیدگان اول و دوم  دو مقطع نوجوانان و بزرگسالان نداشتیم، افزود: سوم بخش نوجوانان "حبیبه رحمتی" و نفر سوم مقطع بزرگسالان نیز"مریم رحمتی" است.
وی در بخش پایانی سخنانش به نتیجه نهایی بخش داستان این جشنواره اشاره و  با بیان اینکه مقطع نوجوانان این بخش نفر اول و سوم نداشت، خاطرنشان کرد: نفر دوم مقطع نوجوانان بخش داستان"سیده فاطمه حسینی"(با اثر وقف یعنی چه)، نفر اول  مقطع بزرگسالان "مرضیه فعله‌گری" (با اثر باید کنار پنجره بایستم)، نفر دوم این مقطع "سید مهرداد موسویان"(با اثر نامه گم شده) و نفر سوم این مقطع نیز ،"زهرا صارمی " با ارائه اثر(بر سکوی سعادت) است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول