اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس:

وقف به سوی نیازهای روز جامعه جهت داده شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت:‌ باید سنت حسنه وقف به سوی نیازهای روز جامعه جهت داده شود.

وقف به سوی نیازهای روز جامعه جهت داده شود
حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خزاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: اگر چه وقف در راستای احداث اماکن مذهبی، نمازخانه، خرید آب‌سردکن، روضه‌خوانی و قرآن‌خوانی بسیار مطلوب و پسندیده است اما با توجه به گسترش جوامع بشری باید به نیازهای روز بشر نیز در وقفیات توجه شود.
وی افزود: ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی، کمک به ترویج مفاهیم عمیق قرآنی در سطوح مختلف، ترویج بیشتر شعائر اسلامی و مبانی اندیشه‌های شیعه با رعایت وحدت اسلامی، ترویج فرهنگ شهادت، مقابله با فرهنگ غیراسلامی از جمله نیازهای روز جامعه در راستای نیات واقفان است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس کمک به تولید علم و انجام تحقیقات، کمک به ساخت مدارس علوم دینی و تربیت طلاب، کمک به توسعه اماکن وقفی، کمک به ازدواج دانشجویان و جوانان، احداث خوابگاه‌های دانشجویی و ساخت مسکن برای افراد بی‌بضاعت را از دیگر نیازهای جامعه امروزی عنوان کرد.
خزاعی از اجرای طرح وقف همگانی در شهرستان فردوس خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف ترویج و اشاعه سنت پسندیده وقف اجرا و عموم مردم نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
وی یادآور شد: بسیاری از مردم سرمایه‌های سرگردانی دارند و مایل هستند که این سرمایه‌ها را در راه خدا هزینه کنند ولی به سبب اندک بودن میزان سرمایه آن را در کارهای خیر دیگری به جز وقف هزینه می‌کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: مردم فردوس به سبب غنای بالای فرهنگی و مذهبی در کمک به موسسات خیریه سطح شهرستان پیشگام هستند ولی بسیاری از این افراد به ماندگاری عمل خود فکر نمی‌کنند چرا که کمک به دارو و درمان بیماران و مراکز خیریه کمکی ماندگار نیست.
خزاعی افزود: با اجرای طرح وقف همگانی، همه مردم قادر هستند حتی با کمترین سرمایه، وقفی ماندگار داشته باشند.
وی تصریح کرد: در این طرح کمک‌های مردم جمع‌آوری و پس از اینکه میزان سرمایه به حد بالایی رسید به صورت جمعی در راستای وقف هزینه می‌شود که این وقف می‌تواند ساخت و احداث مسجد، مراکز نگهداری ایتام، ساخت مسکن برای افراد بی‌بضاعت و خرید تجهیزات و لوازم ضروری برای شهرستان باشد.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول