اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس:

موضوع وقف در فارس مغفول مانده است / فرهنگ وقف فاصله غنی و فقیر را کم می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه موضوع فرهنگ وقف در این استان مغفول مانده است، گفت: باید برای احیا و ترویج فرهنگ وقف در فارس بیش از پیش برنامه‌ریزی شود و مردم را در این خدمت مهم مشارکت داد.

موضوع وقف در فارس مغفول مانده است / فرهنگ وقف فاصله غنی و فقیر را کم می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: امروز دنیا بر علیه ایجاد اختلاف طبقاتی در سطح زندگی مردم حرکت کرده و به دنبال این است تا برخی در شدت فقر و برخی در ثروت‌های بالا زندگی نکنند.
محمدزاده ادامه داد: معتقدیم فرهنگ وقف امروز می‌تواند اختلافات طبقاتی را کاهش داده و مردم را از رفاه نسبی برخوردار کند.
وی بیان داشت: موضوع وقف و ترویج آن، امروز غنی و فقیر را به یکدیگر نزدیک می‌کند و عزت و احترام را به خانواده‌ها می‌آورد و در مقابل تهاجم‌های فرهنگی دشمنان نیز بسیار تأثیرگذار است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با دعوت از نیک‌اندیشان و افرادی که می‌خواهند نام نیک از آنان جاودان بماند ابراز داشت: افرادی که به هر عنوان متصرف اوقاف هستند باید توجه داشته باشند که به نوعی در راستای برنامه‌های دشمنان برای ایجاد فاصله‌های طبقاتی گام برمی‌دارند و باید به پرداخت حق موقوفه خود توجه داشته باشند.
وی از دیگر مزایای وقف را گسترش مالکیت عمومی دانست و تصریح کرد: امروز به برکت ترویج فرهنگ وقف بسیاری از مراکز مهم درمانی استان فارس به ویژه شهر شیراز از جمله بیمارستان نمازی، سایر مراکز درمانی و دانشگاه شیراز وقف شده هستند و امروز نیز خدمات صادقانه آنان جامعه را در برمی‌گیرد.
وی اضافه کرد: اگر امروز استان فارس به عنوان قطب پزشکی در کشور و خاورمیانه مطرح است به برکت بیمارستان نمازی و سایر مراکز درمانی و علمی موقوفه است.
این مقام مسئول همچنین به کارکرد فرهنگی مادی و معنوی وقف اشاره کرد و اظهار داشت: سالانه میلیون‌ها تومان برای ترویج فرهنگ اسلامی توسط اوقاف فارس هزینه می‌شود و این نیز دستاوردی از فرهنگ وقف به شمار می‌رود.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از دخالت‌های غیرمسئولانه برخی افراد در موقوفات استان فارس انتقاد کرد و ابراز داشت: طبق قانون، تمام امامزاده‌ها و امور متبرکه و مساجد باید به صورت هیئت امنایی زیر نظر اوقاف و امور خیریه باشد، اما این در حالی است که برخی دخالت‌های غیرمسئولانه و خارج از قانون دارند.
محمدزاده تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار هیئت امنا برای آستان امامزادگان و مساجد در استان فارس تشکیل شده و باید تا آخر سال آینده به 20 هزار هیئت امنا افزایش یابد.
این مدیرکل بیان داشت: از متدینان و افرادی که علاقمند به خادمی مساجد و امامزادگان هستند دعوت می‌شود در مدیریت بقاع متبرکه و مساجد اوقاف را همراهی کنند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته وقف ابراز داشت: این هفته، فرصت مغتنم برای آنانی است که تمایل دارند از خود نام نیکی به یادگار گذاشته شود.
محمدزاده با بیان اینکه ظرفیت‌های این استان در زمینه وقف مورد غفلت واقع شده است تصریح کرد: مردم فارس با موقوفاف قرآنی خود که یکی از آنان از روستای محمدآباد استهبان با عنوان مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان آغاز شد، امروز در زمینه وقف مسائل قرآنی پیشتاز هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از فعال‌ترین مراکز اوقافی قرآن در استان را موقوفه مکتب‌القرآن ثارالله لامرد، جهرم و داراب بیان کرد. 
انتهای پیام/ر10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول