اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرکل اوقاف گلستان انجام شد

تشریح برنامه‎های هفته وقف در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برنامه‌های هفته وقف را در این استان تشریح کرد.

تشریح برنامه‎های هفته وقف در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمحمد‎جواد رئوف‌سیدنژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: هفته وقف از اول تا هفتم بهمن‌ماه در گلستان با برنامه‎های مختلفی در بقاع و امامزادگان شهرستان گرگان برگزار می‎شود.
وی بیان داشت: برنامه‎های این اداره کل برای هفته وقف از روز گذشته آغاز شد که دیدار کارمندان، روسای ستادی و روسای ادارات اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان‎ها با نماینده ولی‎فقیه و امام جمعه شهرستان گرگان بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: در روز جمعه 30 بهمن‌ماه در نماز جمعه سخنرانی بعضی روسای ادارات اوقاف شهرستان گرگان، آزادشهر و بندرگز را داریم و همزمان در همان روز در شهرستان گنبدکاووس نیز سخنرانی خواهیم داشت.
رئوف‌سیدنژاد خاطر نشان کرد: برنامه‎های اصلی این اداره کل در اولین روز هفته وقف که به عنوان "وقف و کارکردهای اقتصادی" نامگذاری شده است با برپایی نمایشگاهی در امامزاده عبدالله شهرستان گرگان به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان گذاشته می‎شود.
وی افزود: در همان روز جلسه شورای اداری را در اداره کل اوقاف با حضور استاندار گلستان، نماینده ولی‎فقیه و امام جمعه گرگان و فرماندار شهر گرگان خواهیم داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ابراز داشت: در روز دوم که با عنوان "وقف، سنت نبوی،سیره علوی" نامیده شده برگزاری زیارت از راه دور پیامبر اکرم (ص) را در تمام امامزادگان شاخص استان در ساعت 15 داریم به استثناء شهرستان گرگان که این مراسم ساعت 10 صبح در مصلای شهر گرگان و با همکاری دستگاه‎های فرهنگی برگزار می‎شود.
سید‌نژاد عنوان کرد: روز سوم که به عنوان "وقف، قرآن، بیداری اسلامی" نامگذاری شده بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم شب شهادت امام رضا (ع) را در بقاع متبرکه و امامزاده عبدالله شهرستان گرگان برگزار خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: روز چهارم که به عنوان "وقف، امامزادگان، قطب فرهنگی" نام گرفته برگزاری همایش تجلیل از اصحاب وقف، هیئت امناء، خدام بقاع و غبارروبی مزار شهدا را در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرستان گرگان خواهیم داشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: روز پنجم هفته وقف که به نام "وقف، نیازها، نقش مردم" است برنامه‎ای توسط اداره کل ارشاد گلستان و نهادهای فرهنگی استان با حضور حجت‌الاسلام پناهیان تدارک دیده شده است.
رئوف سیدنژاد یادآور شد: روز ششم هفته وقف به عنوان "وقف، ایثار، احسان ماندگار" نامگذاری شده است.
وی گفت: روز هفتم که با عنوان "وقف، عدالت اجتماعی و حکومت مهدوی" نامگذاری شده برگزاری دعای ندبه را در امامزاده‌های شاخص استان و سخنرانی پیرامون مبحث مهدویت خواهیم داشت.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول