اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان اردبیل:

رسانه‌ها مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ وقف هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: رسانه‌های گروهی بهترین مروج و مشوق مردم برای اجرای سنت حسنه وقف در جامعه هستند.

رسانه‌ها مهم‌ترین رکن ترویج فرهنگ وقف هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اردبیل به مناسبت آغاز هفته وقف اظهار داشت: سنت حسنه وقف یکی از مهم‌ترین و پر اهمیت‌ترین سنتی است که جایگاه آن در اسلام و روایات و قرآن برای مردم تبیین و تشریح شده و از آن عنوان صدقه جاریه یاد شده است.
این مسئول با بیان اینکه وقف، انفاق و صدقه بعد از مرگ انسان جزو باقیات‌الصالحات او به حساب می‌آید، افزود: با مشاهده سیر تاریخی جهان نیز در می‌یابیم که وقف در آیات الهی جای بسیار پر اهمیتی دارد به طوری که پیامبر (ص) اولین واقف جهان اسلام و حضرت امیرالمومنین با 19 فقره وقف که هر کدام زمین‌های با برکت و پر محصولی بودند یکی دیگر از این واقفان محسوب می‌شوند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل حضرت زهرا (س) را صاحب موقوفات متعدد موسوم به باغات هفت‌گانه اعلام کرد و ابراز داشت: تمام صحابه پیامبر نیز هر یک بنا به قدرت خود دارای موقوفاتی بودند که امیدواریم در جامعه کنونی نیز رسانه‌های ما با تبیین جایگاه وقف این سنت حسنه را بیش از پیش معرفی کرده و نسبت به ایجاد انگیزه به مردم برای موقوفات جدید اقدام کنند.
مشهوری به آثار متعدد وقف اشاره کرد و افزود: وقف آثار مثبتی هم‌چون آثار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اخروی و... دارد که هر یک به نوبه خود سبب می‌شود تا سنت حسنه وقف به یک فرهنگ عظیم در جامعه تبدیل شود.
این مسئول ادامه داد: وقف در جامعه سبب تقویت نوع دوستی شده و با رفع نیاز کنونی جامعه درصدد حل مشکلات آن برمی‌آید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: با انجام عمل وقف مشکلات اقتصادی جامعه با مشارکت مردم ریشه‌کن شده و علاوه بر آن انسان تعالی‌طلب را در آن جهان بهره‌مند می‌سازد.
وی رسانه‌ها را دارای مهم‌ترین ظرفیت در ترویج سنت حسنه وقف اعلام کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند این سنت را نیز طبق سایر موارد اجتماعی بیان کرده و در ترویج آن ما را یاری کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشهوری در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف اداره اوقاف و امور خیریه کشور اشاره کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین و ذاتی‌ترین هدف اوقاف و امور خیریه کشور در رابطه با موقوفات عمل به نیات واقف است که باید مطابق با وقفنامه عمل شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل  اظهار داشت: طبق فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی "وقف باید در حالت وقفیات باقی بوده و به آن عمل شود"
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول