اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس

برنامه‌های هفته وقف در استان مرکزی اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برنامه‌های هفته وقف در استان را اعلام کرد.

برنامه‌های هفته وقف در استان مرکزی اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام عیسی ساجدی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهه سوم ماه صفر (یکم تا هفتم بهمن ماه) به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است که در این هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در استان به مرحله اجرا در خواهد آمد.
وی تصریح کرد: هفته وقف فرصتی است تا برنامه‌ها و فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه مورد ارزیابی قرار گرفته و به مردم اطلاع‌رسانی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی این هفته را همچنین فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد و ادامه داد: گسترش فرهنگ وقف و انتقال آن به نسل جوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
ساجدی‌فر ترویج سنت حسنه وقف به عنوان یکی از آموزه‌های دینی در جامعه را نیازمند یک حرکت منسجم از سوی مردم و مسئولان دانست و بیان داشت: وقف در جامعه اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ائمه اطهار(ع) خود از بزرگ‌ترین واقفان بودند.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در استان خاطر نشان ساخت: برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره وقف چشمه همیشه جاری، نواختن زنگ وقف در مدارس، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع وقف، برپایی ایستگاه وقف در مصلی‌های استان، بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، برپایی نمایشگاه با موضوع وقف در 30 بقعه شاخص، برگزاری همایش تجلیل از هیئت‌های امنا و واقفین و... بخشی از برنامه‌های هفته وقف در استان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به ارزیابی اخیر انجام شده از عملکرد این اداره کل توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: خوشبختانه در ارزیابی‌های صورت گرفته این اداره کل به عنوان یکی از ادارات برتر شناخته شد.
انتهای پیام/ش30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول