اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان:

ازدواج‌ها‌ با تعاملات خانواده و مشاوره متخصصان هدایت شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان گفت: ازدواج باید توسط مشاوران متخصص و با تعامل بیشتر خانواده هدایت شود تا نتایج آن به جدایی نینجامد.

ازدواج‌ها‌ با تعاملات خانواده و مشاوره متخصصان هدایت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالحسن بهبهانی‌پور صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور مسئولان محلی در محل اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ازدواج امری پسندیده و سنتی دیرینه بوده که همواره در آیات و روایات ما، به آن به کرات توصیه شده است.
وی با بیان اینکه تحقق این امر مطمئنا زمینه‌های مکفی و مورد نیازش را می‌طلبد، افزود: بیکاری همواره یکی از عمده دغدغه‌های جوانان برای سرد شدن نسبت به امر مقدس ازدواج است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان با بیان اینکه شهرستان هندیجان همواره از ظرفیت‌های بالای اقتصادی و اجتماعی برخوردار است، تصریح کرد: شهرستان هندیجان از جنوبی‌ترین مناطق استان خوزستان بوده و از محرومیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید با تلاش بیشتر زمینه‌های شکوفایی استعدادهای جوانان را در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و تجاری در منطقه فراهم کنند، اضافه کرد: مسئولان شهرستان باید با تلاش بیشتر زمینه‌های ازدواج جوانان منطقه را فراهم کنند.
بهبهانی‌پور با بیان اینکه ایجاد محیط آرام در خانه و خانواده‌ها باعث می‌شود که جوانان بیش از پیش نسبت به محیط پیرامون خود مثبت‌نگر باشند، خاطرنشان کرد: امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از جوانان می‌خواهند تشکیل زندگی دهند اما شرایط سخت حکم‌فرما، اجازه ازدواج را از آنها سلب می‌کند.
وی گفت: مسئولان شهر و استان باید با ایجاد زمینه و بسترسازی برای جوانان منطقه، دلگرمی ازدواج را در جوانان فراهم کنند.
امام جمعه هندیجان با اشاره به اینکه امروز در جامعه سن ازدواج بالا رفته و این امر می‌تواند زمینه‌های بروز فساد و بی‌بند و باری را ترویج دهد، ادامه داد: تدارکات ازدواج نباید توسط خانواده‌ها سخت گرفته شود.
وی اضافه کرد: امر ازدواج باید توسط مشاوران متخصص و با تعامل بیشتر خانواده هدایت شود تا نتایج آن به جدایی نینجامد.
بهبهانی‌پور هم‌چنین عنوان کرد: جامعه‌شناسی خانواده به بررسی واقعیت‌های موجود در مفهوم «خانواده» و ریشه‌یابی دگرگونی‌های آن می‌پردازد.
وی با اشاره به اینکه ازدواج موجب تغییر نقش‌های اجتماعی و جابه‌جایی پایگاه اجتماعی افراد می‌شود، گفت: خانواده‌ها باید مهریه‌های سنگین را از ازدواج‌ها حذف کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان در پایان گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان مرتبط شهرستان و استانی روز به روز شاهد افزایش تعداد زوج‌های خوشبخت در شهرستان باشیم.
انتهای پیام/و20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول