اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهبهان خواستار شد

حمایت مسئولان از مسئله ازدواج جوانان در بهبهان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی بهبهان خواستار حمایت مسئولان شهری و استانی از مسئله ازدواج جوانان و جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج در شهرستان شد.

حمایت مسئولان از مسئله ازدواج جوانان در بهبهان
به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، حجت‌الاسلام عبدالرضا ابوعلی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور مسئولان محلی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر مسئله ازدواج جوانان، اظهار کرد: روابط اجتماعی خانواده‌ها بسترساز پیشبرد اهداف متعالی جامعه است.
وی افزود: ایجاد محیط آرام در خانه و خانواده‌ها سبب می‌شود که جوانان بیش از پیش نسبت به محیط پیرامون خود مثبت‌نگر باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهبهان تصریح کرد: بعد از خانواده این وظیفه اجتماع است که محیط پیرامون جوانان را به سویی سوق دهد که آنها در تشکیل کانون گرم خانواده و ازدواج تشویق شوند.
وی با بیان اینکه مسئولان شهرستان باید با تلاش بیشتر زمینه‌های ازدواج جوانان منطقه را فراهم کنند، گفت: بیکاری یکی از عمده دغدغه‌های جوانان برای سرد شدن نسبت به امر مقدس ازدواج است.
ابوعلی خاطرنشان کرد: مسئولان شهر و استان باید با ایجاد زمینه و بسترسازی برای جوانان منطقه، دلگرمی ازدواج را در جوانان فراهم کنند.
وی ادامه داد: امروز در جامعه سن ازدواج بالا رفته و این امر می‌تواند زمنیه‌های بروز فساد و بی‌بند و باری را ترویج دهد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با اشاره به اینکه خانواده‌ها نیز باید مهریه‌های سنگین در ازدواج‌ها را حذف کنند، عنوان کرد: امر ازدواج باید توسط مشاوران متخصص و با تعامل و مشارکت بیشتر خانواده به مسیر اصلی و حقیقی خود نزدیک شود.
وی اظهار کرد: در قرآن و دین مبین اسلام بر ازدواج توصیه مؤکد شده است، خاطرنشان کرد: الگوبرداری از زندگی ائمه به ‌ویژه زندگی و ازدواج ساده امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) می‌تواند اهداف متعالی و ارزشی واقعی ازدواج را برای نسل جوان امروز و خانواده‌ها تداعی کند.
ابوعلی گفت: با توجه به اینکه امروز چشم بیگانگان و غرب به دنبال فرصت برای رخنه در فرهنگ دینی و اسلامی است باید بیشتر از دیروز هوشیار و آگاه باشیم.
وی ادامه داد: ازدواج جوانان را باید جدی گرفت و در راستای ترویج و اشاعه صحیح آن در جامعه کوشید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با بیان اینکه نباید تدارکات ازدواج سخت گرفته شود، افزود: می‌توان با یک شروع ساده بهترین زندگی و خوشبخت‌ترین زوج را در سایه تقوی و اعتماد بنا کرد.
وی در پایان گفت: بنا به گفته پیامبر اکرم(ص) تحقق امر مقدس ازدواج، نیمی از دین را کامل می‌کند.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول