اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

تجمل‌گرایی موجب افزایش سن ازدواج شده است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ترویج تجمل‌گرایی در جامعه موجب بالا رفتن سن ازدواج در جامعه شده است.

تجمل‌گرایی موجب افزایش سن ازدواج شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی معبودی بعد از ظهر امروز در همایش تبیین سیره عملی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) اظهار داشت: روی آوردن افراد جامعه به تجمل موجب شده که جوانان از ازدواج خودداری کنند.
وی با بیان اینکه برخی از سختگیری‌ها در زمینه مسئله ازدواج موجب هراس جوانان از ازدواج شده و به همین علت سن ازدواج بالا رفته است، افزود: باید خانواده‌ها از برخی سختگیری‌ها خودداری کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان یادآور شد: برخی از افراد به منظور سربلندی در بین افراد خانواده و اطرافیان اقدام به خرید لوازم غیر‌ضروری کرده و همین امر موجب ترویج بیشتر تجمل در بین افراد مختلف جامعه می‌شود، که همین امر یکی از عللی که موجب روی آوردن افراد به سرقت و انجام کارهای خلاف می‌شود.
وی با بیان اینکه انبیا و امام معصوم (ع) با قناعت پیشه کردن و ساده زندگی کردن بسیار خوشبخت بودند، تصریح کرد: تجمل‌گرایی یکی از فرهنگ‌های غلطی است که در حال حاضر در جامعه رواج پیدا کرده است که با تبیین درست زندگی می‌توان از این امر جلوگیری کرد.
حجت‌الاسلام معبودی ‌در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از آیات قرآنی در خصوص توسل به ائمه در مراحل مختلف زندگی یادآور شد: ائمه معصومین (ع) در همه حال به کارهای مومنان و افراد متوسل به آنها نظارت می‌کنند.
وی با بیان اینکه ائمه معصومان (ع) همه سرمایه خود را در راه اسلام فدا کرده‌اند و در راستای رسیدن اسلام به عزت و سربلندی ایثارگری‌های بسیاری را انجام داده‌اند، تاکید کرد: هر فردی که خواهان رسیدن به عزت و سربلندی است باید از سیره ائمه معصومان (ع) پیروی کرده و از نحوه زندگی آنها الگو‌برداری کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان خاطر نشان کرد: افرادی که دیندار بوده و خواهان سعادت دنیوی و اخروی هستند سختی‌ها را راهی برای رسیدن به رستگاری می‌دانند.
وی با بیان اینکه سخن و سیره امامان معصوم (ع) خارج از سیره قرآن و رهنمودهای بیان شده در آن نیست، ادامه داد: معصومان (ع) با توسل به قرآن و عمل به آیه‌های آن زندگی می‌کردند.
حجت‌الاسلام معبودی یادآور شد: افرادی که با وجود مشکلات بسیار کوچک در زندگی اقدام به خود کشی‌ می‌کنند، به حیات طیبه نرسیده‌اند.
وی با تاکید بر یاد خدا در همه مراحل زندگی ادامه داد: اگر افراد سختی‌ها را راهی برای رسیدن به سعادت و درجات معنوی ببینند در مواجه با مشکلات دچار سردرگمی و ناامیدی نمی‌شوند.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اذعان داشت: در حال حاضر در جامعه اسلامی بسیاری از افراد وجود دارند که با وجود داشتن مشکلات بسیار احساس نا‌امیدی نکرده و با ایمان کامل به مواجه با این مشکلات می‌پردازند.
وی همچنین در ادامه با اشاره به تاثیر برخی از شبکه‌های بیگانه در عملکرد افراد در جامعه اضافه کرد: ماهواره‌ها و فیلم‌های مبتذل موجب انحراف جوانان می‌شوند.
حجت‌الاسلام معبودی تاکید کرد: روی آوردن به ماهواره موجب سست شدن بنیان خانواده و در بسیاری از موارد موجب متلاشی شدن آن می‌شود.
وی با اشاره به برخی از مسائل موجود در شبکه‌های ماهواره‌ای مختلف افزود: سیل ماهواره موجب ویران شدن جامعه می‌شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار داشت: مسائلی که در شبکه‌های ماهواره‌ای بیان می‌شود مناسب جامعه اسلامی نبوده و باید افراد جامعه در خصوص آسیب‌های ماهواره توجیه شوند.
وی اختلاط رابطه محرم و نامحرم در شبکه‌های ماهواره‌ای را موجب انحراف جوانان جامعه عنوان کرده و افزود: همین امر نیز یکی از موضوعاتی است که موجب سست شدن بنیان خانواده می‌شود.
حجت‌الاسلام معبودی وجود کودکان بدون سرپرست در بسیاری از کشورهای خارجی را رواج روابط نامشروع در این کشورها عنوان کرده و گفت: یکی از علت‌هایی که موجب این امر شده است نبود حریم‌های مشخص در بین زنان و مردان در این جوامع است.
وی همچنین رعایت نکردن حلال و حرام را از مواردی برشمرد که به علت بی‌ایمانی و بی‌اعتقادی در جامعه به وجود می‌آید.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار مربیان و معلمان در تبیین دانش‌آموزان در خصوص مسائل مختلف تربیتی یادآور شد: این افراد باید تلاش لازم را در خصوص تربیت صحیح دانش‌آموزان و نوجوانان انجام دهند.
وی با معرفی مدرسه به عنوان مکانی که دانش‌آموزان بیشترین وقت خود را در آن می‌گذرانند، اضافه کرد: روش و نحوه رفتار معلمان تاثیر بسزایی در نحوه عملکرد دانش‌آموزان دارد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول