اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیانگذار نخستین بنیاد ازدواج در ایران:

سنت‌گرایی، ازدواج جوانان را با مشکل مواجه می‌کند

خبرگزاری فارس: بنیانگذار نخستین بنیاد ازدواج در ایران گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات جوانان ما در امر ازدواج، سنت‌گرایی شدید برخی خانواده‌هاست.

سنت‌گرایی، ازدواج جوانان را با مشکل مواجه می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان آستان‌قدس رضوی، مهدی ناظری در نخستین نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه ازدواج و خانواده سراسر کشور، اظهار داشت: نخستین بنیاد ازدواج کشور در استان زنجان افتتاح شد و بنده به عنوان یک استاد روانشناسی بالینی به کمک جمعی از فرهیختگان و کارشناسان علوم اجتماعی و روانشناسی توانستم فعالیت‌های این بنیاد را در کشور مطرح کنم.
وی ادامه داد: رویکرد اصلی ما در فعالیت بنیاد ازدواج این بود که در هر منطقه بسته به سنت‌ها و رویکردهای مردمی فعالیت‌‌های آگاهی بخش و تسهیل ازدواج را انجام داده و مشکلات فراروی جوانان در امر مقدس ازدواج را با کمک مردم و کارشناسان برطرف کنیم.
بنیانگذار نخستین بنیاد ازدواج در ایران با اشاره به تاثیرات مثبت فعالیت‌های این بنیاد در استان زنجان، اظهار داشت: فعالیت‌های بنیاد ازدواج خوشبختانه در مدت کوتاهی جواب داد و ما در سال 89 جشن «یک نفر طلاق کمتر» را برگزار کردیم.
وی اضافه کرد: این جشن به این دلیل بود که از سال 88 تا 89 در استان زنجان آمار از رشد 10 درصدی ازدواج خبر می‌داد و در مقابل، سال 89 به نسبت سال 88 آمار طلاق استان یک نفر کاهش داشت.
ناظری در زمینه مشکلات اصلی ازدواج جوانان افزود: در استان زنجان که می‌توان آن را یک جامعه آماری از کشور به حساب آورد، یکی از اصلی‌ترین مشکلات ازدواج جوانان سنت‌گرایی شدید برخی خانواده‌ها و پایبندی والدین به یکسری سنت‌های قدیمی و ناکارآمد است که این موضوع تلاش بیشتر کارشناسان در به روز کردن آگاهی‌های مردم در حوزه خانواده و جوانان را می‌طلبد.
وی در زمینه تاثیرات برگزاری هم‌اندیشی فعالان حوزه ازدواج و خانواده کشور افزود: در این نشست مسئولان مراکز مختلف خانواده و جوانان در سراسر کشور با مسائل و دغدغه‌های همکاران خود در سایر مناطق آشنا شدند و ضمن ارائه راهکارهای موثر در رفع این مشکلات، توانستند مشاوره‌ها و راهکارهای مناسبی را هم برای مسائل مناطق خود دریافت کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین دلایل تاثیرگذاری بیشتر این نشست ارتباط شبکه‌ای و همسان تمام شرکت‌کنندگان در نشست بود چراکه وظایف به صورت مساوی تقسیم شده بود و برخلاف اکثر نشست‌ها که به صورت هرمی برگزار می‌شود و گروهی مسئولیت جلسه را عهده‌دار می‌شود و سایرین به الگوهای مطرح شده از سمت مسئول جلسه عمل می‌کنند، در این نشست تمام اعضا نظرات سازنده‌ای دادند و تمام این نظرات برای عملی شدن ثبت شد.
بنیانگذار نخستین بنیاد ازدواج در ایران درباره تاثیرات نظرات ارائه شده در این نشست گفت: قطعا نظراتی که در این‌گونه جلسات مطرح می‌شوند در حالت تئوری کارایی زیادی دارند اما باید این نظرات با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده عملی شوند تا تاثیرات کافی و لازم را داشته باشند و البته زمان تاثیرگذاری هر برنامه را به خوبی نشان می‌دهد اما قطعا بیش از 70 درصد برنامه‌های ارائه شده تاثیرات خوبی دارند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول