اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت عنوان کرد

ظرفیت بالای کشاورزی و صنایع دستی در اشتغالزایی باشت

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان باشت با اشاره به تاکید دولت بر طرح‌های اشتغالزایی گفت: صنایع دستی و کشاورزی دو عرصه بزرگ و مهم برای سرمایه‌گذاری در بخش مشاغل خانگی باشت است.

ظرفیت بالای کشاورزی و صنایع دستی در اشتغالزایی باشت
به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، عصر امروز با هدف بررسی مشکلات تسهیلات اشتغالزایی نشستی با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیر کمیته امداد و رؤسای بانک‌های باشت در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.
فرماندار باشت در این نشست اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دولت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است.
علی‌اصغر قلی‌پور به سیاست‌های دولت در حمایت از مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: ادارات و نهادهای مسئول باید مشاغل خانگی درآمدزا و مورد نیاز مردم این شهرستان را شناسایی و نسبت به معرفی و اجرای آن‌ها اقدام کنند. 
رئیس شورای اداری باشت افزود: ادارات باید با فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه مشاغل خانگی، نسبت به تشویق و ترغیب مردم و حمایت از مجریان طرح‌ها نهایت تلاش را به عمل آورند.
قلی‌پور مزایای عدیده مشاغل خانگی را یادآور شد و بیان داشت: امکان فعالیت در فضای محدود در مجاورت یا محل زندگی فرد، استفاده از نیروی کار دیگر اعضای خانواده، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری استفاده از تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه و صندوق مهر امام رضا (ع) از مهم‌ترین مزایای مشاغل خانگی است.
قلی‌پور با بیان این‌که شهرستان باشت در بخش‌های کشاورزی و صنایع دستی ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی دارد، از مسئولان مربوطه خواست تا در زمینه معرفی مشاغل در این دو بخش بیشتر تلاش کنند. 
فرماندار باشت تصریح کرد: مجریان طرح‌های مشاغل خانگی بعد از پرداخت تسهیلات نیاز به حمایت و توجه بیشتر داشته و نباید فضا به‌گونه‌ای باشد که پس از پرداخت تسهیلات طرح‌ها را رها کنند، چرا که با راهنمایی و مشاوره می‌توان زمینه افزایش تولید آن‌ها را فراهم کرده و فضای امیدوار کننده‌ای را فراهم سازیم. 
مدیر کمیته امداد شهرستان باشت نیز در این نشست ابراز داشت : یکی از سیاست‌های کمیته امداد خودکفا کردن مددجویان زیر پوشش حمایت است.
عبدالحمید ولی‌پور با بیان اینکه با هدف توانمندسازی مددجویان، طرح‌های خودکفایی و خود اشتغالی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در حال اجرا بوده، افزود: این طرح‌ها در زمینه مشاغل خانگی و دامداری و صنفی است.
وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی برای اجرای طرح‌ها به صورت قرض‌الحسنه است، ابراز داشت: مددجویان استقبال بسیار خوبی از دریافت تسهیلات خود‌اشتغالی داشته‌اند.
این مدیر اجرایی در شهرستان باشت از مسئولان بانک‌ها خواست پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را در اولویت پرداخت قرار دهند.
ولی پور ابراز داشت: طرح‌های اشتغالزایی بیمه می‌شوند.
تکمیل پرونده دریافت کنندگان تسهیلات توسط کمیته امداد برای معرفی به بانک، نظارت کامل بانک‌های عامل و کمیته امداد بر اجرای طرح‌ها پس از دریافت تسهیلات، از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول