اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد

جشن اشتغال 120 نفر در حوزه فرهنگ گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در دهه فجر جشن اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر و انجمن با حضور 120 نفر کارآفرین و افرادی که اشتغالزایی داشتند و همچنین با حضور استاندار گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

جشن اشتغال 120 نفر در حوزه فرهنگ گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: برنامه آئین‎های عاشورایی در آغازین روزهای دهه فجر از دوم تا 12 بهمن برای علاقمندان به اجرا در می‎آید.

وی افزود: آئین‎های عاشورایی هر روز عصر مقابل تالار فخرالدین اسعد گرگانی از ساعت 15 تا 30/16 خواهد بود که علاوه بر آن آئین سیستانی‎ها، قزلباش‎ها و آئین عزاداری مردم گرگان به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: اجرای جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر همزمان با تهران در استان گلستان نیز به اجرا در می‎آید که این جشنواره در تئاتر فجر شش اثر نمایشی خواهد داشت که دو نمایش عروسکی، دو نمایش صحنه‎ای و دو نمایش منتخب استانی علاوه بر اجرا در مرکز استان در شهرستان‎های بندرگز، علی‎آبادکتول، رامیان و گنبدکاووس نیز اجرا خواهند داشت.

منتظری ابراز داشت: 300 عنوان کتاب تئاتر به منظور ایجاد فرصت دانش‎افزایی علاقمندان از کارهای جنبی برنامه‎های دهه فجر خواهد بود و علاوه بر آن نمایشگاه عکس تئاتر از هشتم تا 12 بهمن ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه هیچ جشنواره‎ای وجود ندارد که در گلستان به اجرا درنیامده باشد، بیان داشت: در جشنواره بین‎المللی تجسمی فجر همزمان با تهران از 10 بهمن تا 10 اسفند 300 اثر از آثار منتخب تجسمی گلستان در معرض دید علاقمندان قرار می‎گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از 24 تا 30 بهمن از گروه‎های برجسته گلستان و تهران، فقط در مرکز استان اجرا خواهند داشت.

منتظری گفت: از دیگر برنامه‎های ایام‎الله بهمن، نقالی و روایتگری انقلاب است که توسط مرشد علی از 13 بهمن به مدت یک هفته هر روز در دو شهرستان در قالب پرده‎خوانی و نقالی اجرای برنامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: برنامه روایت‎گری انقلاب در هنر تجسمی در تمام شهرستان‎های استان برگزار می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطر نشان کرد: همایش استانی اهل قلم، شاعران و نویسندگان استانی با حضور یک چهره برجسته کشوری 18 بهمن به میزبانی شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

منتظری تصریح کرد: جشنواره استانی شعر به میزبانی شهرستان علی‎‎آبادکتول، جشنواره قصه و ادبیات داستانی به میزبانی گنبدکاووس، جشنواره استانی قصه و ادبیات داستانی بوستان قلم به میزبانی شهرستان آزادشهر برگزار می‎شود.

وی از فراخوان کتاب برتر سال در دهه فجر خبر داد و اذعان داشت: مرحله‎های این فراخوان اردیبهشت سال 1391 خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان متذکر شد: نمایشگاه دستاوردهای 33 ساله انقلاب در حوزه فرهنگ، هنر و ادب استان از دیگر برنامه‎هایی است که در ایام‎الله دهه فجر میزبان هستیم.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول