اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان اعلام کرد

ضرورت ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته کردستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: باید برای معتادین بهبود یافته بستر اشتغال و شرایط مناسب روحی و روانی پس از ورود به جامعه فراهم شود تا دوباره زمینه بازگشت آنان میسر نشود.

ضرورت ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ایرج حسن‌زاده شب گذشته در نشست مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های سقز و بانه در فرمانداری بانه اظهار داشت: باید دیدگاه جامعه نیز در مورد معتادین بهبود یافته تغییر کند و آنان را به عنوان شهروندان سالم پذیرش نماید.
وی با اعلام اینکه با پیگیری و رایزنی‌های به عمل آمده با متولیان بخش اشتغال استان شرایط لازم برای تخصیص درصدی از سهم اشتغال استان به معتادین بهبود یافته مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: تامین مسکن این افراد و خانواده‌های زیرپوشش آنان نیز باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: تقویت روحیه نشاط و شادابی در معتادین پرخطر حائز اهمیت فراوانی است و باید در این زمینه برنامه‌های فرهنگی مورد نیاز پیش‌بینی شود.
حسن‌زاده در پایان تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های اجرایی استان همکاری لازم را برای پیشبرد برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به عمل آورند.
فرماندار سقز نیز در این نشست گفت: ارتقای سطح اطلاع‌رسانی و آشنایی بیشتر خانواده‌ها با مضرات مصرف مواد مخدر برای رسیدن به اهداف مبارزه با بلای خانمانسوز اعتیاد در جامعه ضروری است.
کریم افشاریان افزود: تغییر روند مصرف مواد مخدر از سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی جامعه است بنابراین اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه باید در اولویت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: استکبار جهانی با توجه به ناکامی در جنگ سخت علیه نظام، درصدد است با رویکرد جنگ نرم و استفاده از مواد مخدر برای ضربه‌زدن به ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی کشور تلاش کند.
افشاریان در ادامه خاطر نشان کرد: گسترش مصرف مواد مخدر موجب بروز آثار زیانبار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه خواهد شد که در این زمینه هوشیاری مردم و مسئولان برای پیشگیری و مبارزه با این معضل اجتماعی الزامیست.
وی رواج مصرف قرص‌های روانگردان در معتادان را خطرناک دانست و یادآور شد: باید با افزایش شناخت مردم و معتادان از عواقب مصرف این‌گونه قرص‌ها و دیگر مواد مخدر صنعتی، پیامدهای ناگوار ناشی از  مصرف این مواد را کاهش داد.
به گزارش فارس، فرماندار سقز در بخش دیگری از سخنان خود تقویت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر، کنترل، بازرسی و تشدید طرح‌های مبارزه با مواد مخدر در جامعه، اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در محیط‌های آموزشی نظیر مدارس و دانشگاه‌ها، راه‌اندازی مراکز بازپروری و جمع‌آوری معتادان پرخطر را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان سقز برشمرد.
افشاریان در پایان گفت: برای کمک به معتادین بهبود یافته باید برنامه‌های فرهنگی و تقویت مباحث اقتصادی خانواده‌های آنها مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار بانه هم در ادامه این نشست گفت: تقویت روحیه دین‌باوری در جامعه موجب کاهش گرایش مردم به سوی مصرف مواد مخدر می‌شود.
مسعود منصوری اظهار داشت: شهرستان بانه به دلیل داشتن مردمی معتقد به ارزش‌های اسلامی، در بین شهرستان‌های استان دارای کمترین موارد مصرف مواد مخدر و شهرستانی پاک محسوب می‌شود.
وی مشارکت مردم بانه در برخورد با معضل مواد در این شهرستان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: مردم به شکل خودجوش در قالب سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشته و اقدامات خوبی را نیز انجام داده‌اند.
منصوری در ادامه به ارتقای سطح مباحث آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد در جامعه تاکید و خواستار حضور خانواده‌ها در برنامه‌های آموزشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شد.
فرماندار بانه تصریح کرد: روحانیون و امامان جمعه و جماعت نیز در برنامه‌های توجیهی و ارشادی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نقش مهم و انکارناپذیری را بر عهده دارند.
منصوری در پایان به تشکیل 427 پرونده، کشف بیش از 5 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری بیش از 115 نفر مجرم و معتاد در شهرستان بانه اشاره و خواستار جمع‌آوری و ساماندهی معتادان پرخطر این شهرستان شد.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول