اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز:

اشتغال، فرزند خلف توسعه صنعتی است / ایجاد شهرک پایین دستی مس در آذربایجان شرقی ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشتغال فرزند خلف توسعه صنعتی است، گفت: ایجاد شهرک پایین دستی مس در آذربایجان شرقی ضروری است.

اشتغال، فرزند خلف  توسعه صنعتی است / ایجاد شهرک پایین دستی مس در آذربایجان شرقی ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، یکی از فرصت‌های  مهم اشتغالزایی در استان آذربایجان شرقی را توسعه و ظرفیت‌های صنایع معدنی برشمرد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های معدنی قوی آذربایجان شرقی مخصوصاً معادن مس،‌ نفلین سینیت، معادن سنگ آهن، معادن مواد اولیه شیشه، کائولن و غیره ایجاب می‌کند در استان به صنایع معدنی توجه ویژه‌ای بشود که در این راستا در سال‌های اخیر بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده، تصمیمات اساسی و خوبی برای توسعه صنایع مس، آلومینیوم و فولاد در استان گرفته شده است.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت باید روند رشد خود را طی کند تا گره بزرگی از اشتغال جوانان را باز کند، خاطرنشان کرد: معادن با ارزش و سرشار از مس و آلومینیوم در منطقه داریم که تاکنون بهره‌برداری اصولی و البته به نفع استان صورت نگرفته بود در صورتی که اگر با حمایت‌های مردم طرح‌های مصوب به مرحله اجرا برسد، علاوه بر افزایش سهم استان در تولید ملی به حجم قابل توجهی از تولید محصولات مس، آلومینیوم و فولاد در استان دست خواهیم یافت و به تبع آن اشتغالزایی نیز محقق خواهد شد.
رحمانی افزود: در بسیاری از این محصولات باید به دنبال ایجاد پایگاه‌های صادراتی در استان بود که قطعاً به جد پیگیری خواهیم کرد.
وی یاد آور شد: ایجاد شهرک‌های تخصصی و پایین دستی در این راستا ضروری است که با راه‌اندازی آنها اشتغالزایی مضاعف در منطقه ایجاد خواهد شد، کما اینکه در وضعیت معیشتی و زندگی مردم عزیز نیز تاثیر شگرفی خواهد داشت.
رحمانی خاطرنشان کرد: وجود فلز استراتژیک مس در دنیای توسعه یافته و صنعتی امروز با چند صد نوع آلیاژ یکی از نمودهای توسعه یافتگی صنعتی کشور است که جمهوری اسلامی ایران و منطقه آذربایجان از آن بهره‌مند است و ما به دنبال تکمیل پروژه‌های تعهدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه تولیدات مس در استان به وی‍ژه در شهرستان‌ های ورزقان، اهر و سراب هستیم.
رحمانی یادآور شد: با ایجاد شهرک پایین دستی مس و فعال شدن صنایع جانبی آن،‌ شاهد شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال برای هزاران نفر از جوانان بیکار استان خواهیم بود.
وی افزود: جا دارد از همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به ویژه شرکت‌های سرمایه‌گذاری دعوت کنم که با مشارکت در این امر مهم نقش خود راایفاکنند. 
انتهای پیام/ح20                                                                                                                     
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول