اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی آبادان خبر داد

انجام امور قرنطینه‌ای بر روی دام‌های زنده صادراتی و آبزیان کشورهای حوزه خلیج‌فارس

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی آبادان از انجام امور قرنطینه‌ای بر روی دام‌های زنده صادراتی و نیز آبزیان زنده کشورهای حوزه خلیج‌فارس توسطه ماموران این شبکه خبر داد.

انجام امور قرنطینه‌ای بر روی دام‌های زنده صادراتی و آبزیان کشورهای حوزه خلیج‌فارس

مهدی آقالر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: وظایف و عملکردهای شبکه دامپزشکی شهرستان آبادان به منظور تأمین بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی و هم‌چنین پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی است که نیروهای متخصص شاغل در این شبکه در راستای تحقیق اهداف ذکر شده عملیات تخصصی و اجرایی گوناگونی را در حیطه وظایف خود به عهده دارند.

وی در خصوص وظایف این شبکه گفت: از جمله وظایف تعریف شده این شبکه می‌توان به تأمین بهداشت دام از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر و قرنطینه‌ای دام اشاره کرد که از طریق انجام مراقبت واکسیناسیون دام‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی آبادان در خصوص نحوه بررسی بیماری‌های دامی تصریح کرد: این کار در صورتی انجام می‌شود که اقدامات درمانی برای دام‌های درگیر بیماری و هم‌چنین اقدامات پیشگیرانه در مناطق خطر اجرا شده باشند.

آقالر افزود: از دیگر اقدامات و وظایف شبکه دامپزشکی آبادان می‌توان به همکاری با شبکه بهداشت و درمان شهرستان در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام اشاره کرد که از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش عمده‌ای در تأمین سلامت جامعه ایفا می‌کند.

وی هم‌چنین به کنترل بهداشتی ورود و خروج دام اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر آن شبکه دامپزشکی آبادان وظیفه کنترل بهداشتی ورود و خروج دام و فرآورده‌های خام دامی به صورت تازه و منجمد و هم‌چنین نظارت بر نقل و انتقال این فرآورده‌ها را نیز برعهده دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی آبادان با اشاره به سایر وظایف این شبکه اظهار کرد: هم‌چنین ما کارهای بهداشتی دیگری را در زمینه بازرسی و کنترل کیفی بهداشتی فرآورده‌‌های خام دامی از مرحله تولید تا توزیع، اعمال کنترل بهداشتی بر روی اسکله‌های صیادی و بازرسی از شناورهای صیادی و آبزیان صید شده و هم‌چنین کنترل بهداشتی و انجام امور قرنطینه‌ای بر روی دام‌های زنده صادراتی و نیز آبزیان زنده کشورهای حوزه خلیج‌فارس را به عهده داریم.

آقالر تصریح کرد: نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید و تهیه فرآورده‌های خام دامی، نظارت بهداشتی بر کارخانه شیر، نظارت بهداشتی بر واحدهای صنفی عرضه فراورده‌های خام دامی و هم‌چنین نظارت بهداشتی بر خودروهای حمل‌کننده فرآورده‌های خام دامی نیز از مواردی است که کارکنان شبکه دامپزشکی آبادان به عنوان وظایف تشریح شده به انجام آن می‌پردازند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با نظارت‌های دقیقی که این شبکه بر امور بهداشتی و سلامت فراورده‌های دامی در آبادان انجام می‌دهد شاهد ریشه‌کن شدن بیماری‌ها و مشکلات مربوط به حوزه دام در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول