اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی زرند:

دامپزشکی با 400 بیماری مشترک مبارزه می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند گفت: دامپزشکی وظیفه مبارزه با بیش از 400 بیماری مشترک بین انسان و حیوان را دارد.

دامپزشکی با 400 بیماری مشترک مبارزه می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، محمد جانباز چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی در زرند اطهار داشت: دامپزشک تنها دکتر حیوانات نیست، بلکه نقش مهمی در بهداشت و سلامت عمومی جامعه، بهداشت مواد غذایی شامل کیفیت و ایمنی، تحقیقات بیومدیکال، کاهش تعداد گرسنگان دنیا، حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی و کنترل بیماری‌ها دارد.
وی تصریح کرد: امروزه در دنیا با وجود پیشرفت‌های علمی که در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است، هنوز هم مسئله غذا از نظر اجتماعی و اقتصادی در درجه نخست اهمیت قرار دارد.
جانباز بیان داشت: دامپزشکی وظیفه مبارزه با بیش از 400 بیماری مشترک بین انسان و حیوان را دارد، بیماری‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به انسان منتقل شده و حیات او را به مخاطره می‌اندازد.
وی افزود: در حال حاضر 130 هزار رأس گوسفند، 3 هزار رأس گاو و گوساله و 2 هزار نفر شتر در شهرستان زرند نگهداری می‌شوند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند با بیان اینکه 35 واحد گاوداری‌ صنعتی و نیمه‌صنعتی، 84 واحد مرغداری گوشتی، دو واحد مرغداری تخمی و دو واحد کبک و بلدرچین در زرند فعال است، گفت: شهرستان زرند قطب دامداری نیست و پراکندگی دام کار را مشکل می‌کند.
جانباز به فعالیت‌های انجام شده در این اداره از ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: 138 مورد واکسن هاری، یک‌هزار و 597 مورد شاربن گاو، 43 هزار و 520 مورد شاربن گوسفند و بیش از 40 هزار مورد آبله گوسفندی و بزی و یک‌هزار و 520 مورد نظارت بر مواد خامی و کشف 665 کیلوگرم فرآورده‌ ضبط شده از عمده فعالیت‌های انجام شده سال جاری در دامپزشکی زرند است.
حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور امام جمعه زرند نیز از زحمات کارکنان دامپزشکی تقدیر کرد و اظهار داشت: نقش حیوانات در زندگی انسان و ایجاد شغل بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه در هفته دامپزشکی باید به عظمت خداوند پی ببریم و در مورد حیوانات فکر کنیم، افزود: عظمتی که خداوند در فیل قرار داده در پشه هم قرار داده است و می‌توان از راه مخلوقات به عظمت خداوند پی برد.
مهدی جعفری رئیس دادگستری زرند به وظیفه مهم دامپزشکی در تأمین سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: با وجود این نقش مهم در سلامت جامعه جایگاه این شغل به طور کامل تبیین نشده است.
وی با تقدیر از مسئولان شبکه دامپزشکی زرند افزود: در عرصه دامپزشکی فعالیت‌های قابل تقدیری صورت گرفته است.
رضا یزدان‌پناه مدیر امور شهری شهرداری زرند نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه مهم دامپزشکی و نقش و تأثیر آن در سلامت جامعه، توجه به دامپزشکی را بسیار مهم دانست و بیان داشت: شهرداری زرند در این راستا همکاری لازم را داشته است.
وی گفت: یک دستگاه خودرو ویژه حمل گوشت اضافه شده است و تا دو ماه آینده دستگاه لاشه‌سوز نیز در کشتارگاه نصب می‌شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول