اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش آبادان خبر داد

راه‌اندازی صندوق مبین برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت آبادانی

خبرگزاری فارس: کارشناس امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش آبادان از راه‌اندازی طرح خیریه صندوق مبین برای ارائه کمک‌های مالی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد.

راه‌اندازی صندوق مبین برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت آبادانی
اعظم قاسمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در حدود 40 تا 45 درصد دانش‌آموزان شهرستان آبادان وضعیت مالی غیرمناسبی دارند و در اکثر موارد قادر به ادامه تحصیل نبوده و شاهد ترک تحصیل آنها هستیم که در چنین شرایطی وظیفه همه ما رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان و کمک به آنها برای ادامه تحصیل است.
وی افزود: به این منظور در اداره آموزش و پرورش آبادان پیشنهادی را برای راه‌اندازی دو طرح خیریه برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت ارائه کردیم که در جلسه شورای آموزش و پرورش مورد تأیید قرار گرفتند.
کارشناس امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش آبادان در تشریح این دو طرح گفت: یکی از طرح‌ها طرح حامیان تحصیلی است که در سطح آموزشگاه‌ها یا مدارس اجرا می‌شود و دانش‌آموزان از وجود چنین طرحی بی‌اطلاع خواهند بود و حمایت مالی از آنها به طور نامحسوس صورت می‌گیرد.
قاسمی‌زاده در مورد جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی، انجمن داخلی مدرسه نسبت به شناسایی دانش‌آموزانی که دارای خانواده‌هایی برخوردار به لحاظ مالی هستند اقدام کرده و بعد از شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت از خانواده‌های داوطلب برای ارائه کمک‌های مالی تحصیلی به این دسته از دانش‌آموزان تقاضای همکاری می‌کند.
وی افزود: اجرای این طرح با رعایت کامل حرمت و شأن دانش‌آموزان خواهد بود و بدون اطلاع خود آنها نامشان را در اختیار خانوده‌های خیر قرار می‌دهیم.
کارشناس امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش آبادان عنوان کرد: طرح دیگری که قرار است در همین راستا اجرا شود طرح صندوق مبین است که برخلاف طرح قبلی در این مورد ممکن است دانش‌آموز از وجود چنین صندوقی اطلاع داشته باشد زیرا کمک‌های ارائه شده تنها به کمک‌های تحصیلی محدود نمی‌شود و همه نیازهای مالی، بهداشتی، درمانی و آموزشی دانش‌آموزان از زمان تحصیل تا دانشگاه را دربرمی‌گیرد.
قاسمی‌زاده ادامه داد: اجرای چنین طرح‌هایی در سطح جامعه ما برای افزایش سطح فرهنگی و اجتماعی و هم‌چنین رضایتمندی دانش‌آموزان و خانواده‌ها ضروری است.
وی در خصوص جزئیات این طرح تصریح کرد: اعضای این صندوق می‌توانند کمک‌های خود را به صورت مقطعی ‌یا به طور ماهانه به صندوق پرداخت کنند.
کارشناس امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش آبادان اظهار کرد: دانش‌آموزان بی‌بضاعت در هر منطقه شناسایی و به ستاد صندوق مبین آن منطقه معرفی شده و از سوی تیم تحقیق درمورد آنها بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد و وقتی مورد تأیید قرار گرفتند کمک‌های مالی به آنها اختصاص می‌یابد که البته این کمک‌ها مستقیما به دانش‌آموزان داده نمی‌شود و تمام این کارها از طریق صندوق انجام می‌شود.
قاسمی‌زاده در پایان با بیان اینکه در این طرح به علت نیازهای گوناگون دانش‌آموزان در خارج از مدرسه او و خانواده‌اش باید از وجود چنین صندوقی مطلع شوند، گفت: با انجام این امور خیریه و ارائه کمک‌های مالی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت می‌توانیم بار سنگینی را از دوش آنها و خانواده‌هایشان برداریم تا با آرامش خاطر بیشتر به تحصیل بپردازند.
انتهای پیام/ج20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول