اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

تعهد مالی 14 میلیارد تومان خیران مدرسه‌ساز زنجانی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش ‌زنجان از 14 میلیارد تومان تعهدات مالی خیران مدرسه‌ساز این استان ‌در امور مربوط به آموزش و پرورش ‌خبر داد.

تعهد مالی 14 میلیارد تومان خیران مدرسه‌ساز زنجانی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از اعضای شورای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تشکیل شورای آموزش و پرورش از مصوبات مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: این مصوبه گام بزرگی در توسعه و حمایت از آموزش و پرورش محسوب می‌شود.
وی تشکیل شورای آموزش و پرورش را تجلی مشارکت مردم در تعلیم و تربیت عنوان کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش استان زنجان جزو شوراهای برتر کشور است، تصریح کرد: همه اعضای شورای آموزش و پرورش استان در کسب این رتبه سهیم هستند.
وی با بیان اینکه تحول بنیادین در آموزش و پرورش به عنوان یکی از  کارهای بزرگ پیگیری می‌شود، اضافه کرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش از تاکیدات مقام معظم رهبری طی 10 سال گذشته بوده است.
نظری از برگزاری سه همایش سراسری برای تبیین سند تحول بنیادین در استان زنجان طی سال گذشته خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم در این ‌ارتباط‌ برای 2 هزار نفر ارائه شده است.
وی توجه به معنویت را از راهبردهای اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان و تصریح کرد: راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی در این راستا انجام گرفته است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به استقبال بی‌‌نظیر دانش‌آموزان استان زنجان از طرح نهضت قرآنی ادامه داد: استقبال دانش‌آموزان، استان را در رتبه چهارم کشوری نهضت حفظ قرآن قرار داده است.
وی همچنین از برنامه گسترده آموزش و پرورش برای اعزام‌های راهیان نور دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برنامه استان برای سال جاری اعزام 20 هزار نفر است.
نظری با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتقای جایگاه علمی استان زنجان تاکید کرد: دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جاری چهار مدال در المپیادهای علمی کسب کرده‌اند، ضمن اینکه 79 نفر از آنها به مرحله پایانی راه یافته بودند.
وی اضافه کرد: در کنکور سال گذشته 58 درصد از دانش‌آموزان به مراکز آموزش عالی کشور راه یافته‌اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به طرح هوشمند سازی مدارس کشور تصریح کرد: علاوه بر اینکه هر ارگانی موظف به هوشمند‌سازی یک مدرسه شده است یک اعتبار ویژه هم برای اینکار در نظر گرفته شده که هر شهرستانی که بیشترین مدرسه هوشمند را داشته باشد می‌تواند از این اعتبار استفاده کند.
وی دو راه‌حل برای ریشه کنی بی‌سوادی در کشور ارائه داد و گفت: انسداد ورود بی‌سواد و آموزش بی‌سوادان موجود دو راه‌ حل پیش روی برای ریشه کنی بی‌سوادی در کشور است.
نظری تعداد بی‌سوادان زیر 50 سال استان زنجان را 20 هزار نفر اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد، همه آنها تا پایان برنامه توسعه پنج ساله کشور باسواد شوند.
وی از برتری مجمع خیران مدرسه‌ساز استان خبر داد و تاکید کرد: در مجموع این خیران بالغ بر 14 میلیارد تومان در امور آموزش و پرورش استان زنجان تعهدات مالی کرده‌اند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول