اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پارس‌آباد:

شوراهای آموزش و پرورش از توان نخبگان بهره بگیرند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: شوراهای آموزش و پرورش مناطق مختلف باید از ظرفیت و توانمندی نیروهای مستعد و نخبه جامعه در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مختلف کمک و مشاوره بگیرند.

شوراهای آموزش و پرورش از توان نخبگان بهره بگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی کریمی عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان شورای آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: شوراهای آموزش و پرورش به عنوان ابزار توانمند و قوی در عرصه اجرا باید از بسترهای مشورتی و تجربیات موفق نخبگان و افراد صلاحیت‌دار استفاده کرده و با رفع کمبودها و نواقص راه را به خوبی طی کنند.
وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف خود نباید به برنامه‌ریزی‌های مقطعی اکتفا کرده و از نگاه بلندمدت به حوزه تحولی در آموزش و پرورش غفلت کنند چرا که تحول در نظام آموزش و پرورش در هر جایگاهی زیربنایی‌ترین تحول جامعه را رقم می‌زند.
کریمی در ادامه سخنان خود از نگاه دولت عدالت‌محور به حوزه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: ما در برنامه‌ریزی‌های خود مصمم هستیم ساخت مدرسه را در مجتمع‌های مسکونی مهر آغاز کنیم تا در آینده با کمبود واحدهای آموزشی در این مناطق روبه‌رو نشویم.
فرماندار پارس‌آباد همچنین از توجه ویژه به مناطق عشایری و رفع کمبودها و نواقص با اختصاص 10 دستگاه کانکس در مناطق عشایری خبر داد و اضافه کرد: مدرسه شبانه‌روزی شهر اصلاندوز با پیشرفت 90 درصدی در حال اجرا است و از سال تحصیلی آینده به مجموعه فضاهای آموزشی شهرستان پارس‌آباد اضافه می‌شود.
کریمی همچنین جذب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت مجمع خیرین نیکوکار را در ساخت مدارس بیان کرد و گفت: این حضور جدی و فعال می‌تواند در عرصه مدرسه‌سازی بهترین ثمره و ارزشمندی را به همراه داشته باشد.
به گزارش فارس، در این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد نیز با اشاره به بازبینی عمیق در فعالیت شوراهای آموزش و پرورش در سال‌های اخیر افزود: این شوراها ابزار کارآمد در حوزه اجرای برنامه‌ها و طرح‌های آموزش و پرورش است و هر چه از عمر شوراها به عنوان عالی‌ترین نهاد تصمیم‌ساز در نظام تعلیم و تربیت می‌گذرد ابعاد جدیدی از اهمیت و تأثیر مثبت آن را در ارتقای فرهنگ و ترویج اعتقادات و باورها مشاهده می‌کنیم.
علی حبیب‌پور به عنصر فهیم و دلسوز مجموعه آموزش و پرورش معلم اشاره کرد و ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش در ارتقای جایگاه ارزشمند جامعه فرهنگی و رفع نیازهای آنها نقش مهمی را ایفا کرده و خدمتگزاران این عرصه معتقدند تربیت دانش‌آموزان کشور باید به صورت صحیح و منطبق بر آموزه‌های دینی و معرفتی باشد.
وی یکی از وظایف شورای آموزش و پرورش را متناسب‌سازی ظرفیت‌ها، تاکتیک‌ها و روش‌های نظام تعلیم و تربیت با خواسته و نیازمندی مخاطبان اعلام کرد و گفت: امیدآفرینی، تقویت روحیه پرسشگری، توجه به تحقیق و پژوهش، تقویت هویت دینی و ملی، دشمن‌شناسی و خودباوری از وظایف اصلی و رسالت‌های مهمی است که باید به نسل آینده منتقل شود.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول