اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان خبر داد:

اجرای طرح خیرین تحصیلی در مدارس آبادان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره آموزش و پرورش آبادان از تصویب و اجرای طرح خیرین تحصیلی در مدارس این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح خیرین تحصیلی در مدارس آبادان
حبیب‌الله رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: به‌منظور کمک به دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌درآمد که توانایی مالی برای تهیه نیازهای آموزشی فرزندان خود را ندارند، طرحی را با عنوان طرح خیرین تحصیلی تصویب کردیم که به موجب این طرح دانش‌آموزان بی‌بضاعت شناسایی شده و حمایت‌های مالی لازم از آنها صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه عدم‌توانایی مالی برخی از خانواده‌ها در تأمین لوازم مورد نیاز فرزندان برای تحصیل در مواردی باعث افت تحصیلی و یا ترک تحصیل این دانش‌آموزان می‌شود، تصریح کرد: برای پیشگیری از چنین پیشامدهایی به‌ویژه در مورد دانش‌آموزان مستعد و باهوش و علاقه‌مند در زمینه تحصیلی و همچنین به‌منظور تقویت بنیه مالی و حتی جسمی این دانش‌آموزان طرحی را پیشنهاد دادیم که با تصویب آن در جلسه شورای آموزش و پرورش آبادان توسط فرماندار ویژه این شهرستان در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان با تأکید بر اهمیت اجرای چنین طرح‌هایی گفت: اجرای این طرح که به یاری خانواده‌های توانمند و با کمک‌های مالی آنها خواهد بود تأثیر قابل توجهی را بر امنیت اجتماعی و بالابردن سطح آگاهی عمومی در جامعه می‌گذارد.
وی ادامه داد: با توجه به تأکید فرماندار ویژه آبادان بر محرمانه بودن اجرای این طرح، شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت یا کم‌درآمد به‌طور نامحسوس انجام می‌گیرد و پرونده‌سازی برای آنها کاملا محرمانه خواهد بود تا به‌این ترتیب از لطمه وارد شدن به عزت نفس و غرور این دانش‌آموزان جلوگیری کنیم.
رمضانی همچنین از تصویب طرحی دیگر در همین راستا خبر داد و گفت: برای ساماندهی و کمک به دانش‌آموزان مستعد و بی‌بضاعت طرح دیگری را نیز با عنوان تشکیل صندوق امداد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبادان پیشنهاد دادیم که ازسوی فرماندار ویژه به تصویب رسید و مقرر شد این طرح با ارائه اساسنامه مربوطه در جلسه اولیا و مربیان مطرح شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه آغاز اجرای این طرح در مدرسه معراج شهر چوئبده خواهد بود اظهار داشت: ارائه کمک به دانش‌آموزان علاقه‌مند به تحصیل که توانایی مالی لازم برای این کار را ندارند همواره در اولویت‌های کاری اداره آموزش و پرورش آبادان قرار دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول