اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زنگ مشارکت در یکی از مدارس طبس نواخته شد

موفقیت آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همگانی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش طبس گفت: آموزش و پرورش به دلیل رسالت تربیت نیروی انسانی مهمترین نهاد جامعه محسوب می‌شود، که مشارکت عمومی به ویژه والدین لازمه موفقیت این نهاد است.

موفقیت آموزش و پرورش نیازمند مشارکت همگانی
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، غلامحسین طاهری صبح امروز در آیین نواختن زنگ مشارکت که به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، در محل دبیرستان دخترانه شبانه‌روزی شهید باهنر طبس برگزار شد، اظهار داشت: دولت‌ها برای کسب موفقیت بیشتر در اداره جامعه، ملت‌ها را مالک تمامی امور و شئون جامعه می‌دانند، به طوری که در تمامی مجموعه‌ها در راستای ایجاد احساس تعلق، مجموعه متعلق به خدمات‌گیرندگان دانسته می‌شود.
وی مهمترین خروجی نظام‌های اجتماعی و ثروت غیرقابل جایگزین را «نسل آینده» دانست و یادآور شد: در دنیا کشورهایی وجود دارند که بدون برخورداری از منابع طبیعی و معدنی، به پیشرفت‌های قابل‌توجهی دست یافته‌اند و در مقابل برخی کشورها با دارا بودن منابع و معادن غنی اما بسیار محروم و فقیر هستند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس ادامه داد: امروز ثروتمندترین کشورها آنهایی هستند که به تربیت نیروی انسانی توجه کرده و از نیروهای لایق و نابغه برخوردارند.
وی با بیان اینکه انسان‌های لایق و توانمند از مدارس و دانشگاه‌ها ساخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی با مدیریت و فکر خویش می‌تواند منابع جدید ثروت را ایجاد کند که امروز ایران اسلامی برای رسیدن به حد اعلای رفاه نیاز به نیروی انسانی متخصص دارد و باتوجه به اینکه آموزش و پرورش این نیرو را پرورش می‌دهد مهمترین نهاد جامعه محسوب می‌شود.
طاهری تصریح کرد: در آموزش و پرورش اگر مشارکت مردمی وجود نداشته باشد و همه کارها از دولت خواسته شود به طور قطع امکان رسیدن به حداکثر رشد وجود نخواهد داشت و به همین منظور با تشکیل انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس، بستری برای حضور و مشارکت والدین در این امر فراهم شده است که در حال حاضر مدیر مدرسه، شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، و شورای دانش‌آموزی، ارکان تصمیم‌گیری در هر مدرسه هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در تاریخ 26 دی سال 1372 یکی از قوانین بسیار مترقی و کارآمد وزارت آموزش و پرورش به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و آن تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در سطوح مختلف شهرستانی، استانی و ملی بود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس اضافه کرد: شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار، دبیری مدیر آموزش و پرورش، و عضویت امام جمعه، رئیس شورای اسلامی، شهردار، رئیس شبکه بهداشت و درمان، سه نفر از رؤسای انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس و سه نفر از مدیران مدارس تشکیل می‌شود که مهمترین وظیفه این شورا، تصمیم‌سازی و تصویب طرح‌های کارآمد در راستای بهره‌برداری هر چه بهتر از ظرفیت آموزش و پرورش و دانش‌آموزان است.
معاون فرماندار طبس نیز طی سخنانی در این مراسم، اسلام را دینی دانایی‌محور دانست و گفت: در عین حالی که بسیاری از مکاتب آگاهی را به ضرر خود می‌دانند، اما در دین مبین اسلام خداوند متعال در نخستین آیه‌ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل کرد، ایشان را به «خواندن» امر فرمود.
یوسف وهابی‌کارکنده آموزش و پرورش را کارخانه انسان‌سازی دانست و اظهار داشت: امروز کشورمان به پیشرفت‌های علمی بسیار مهم، قابل‌توجه و کم‌نظیری دست یافته است، به طوری که دشمنان این موفقیت‌های علمی را خطری برای خود می‌دانند و به همین دلیل دست به ترور دانشمندان و نخبگان ما می‌زنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، به مناسبت بیست و ششم دی‌ماه، سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، زنگ نمادین مشارکت در دبیرستان دخترانه شهید باهنر طبس به دست معاون فرماندار این شهرستان نواخته شد.
معاون فرماندار، جمعی از مسئولان، اعضای شورای آموزش و پرورش، و مدیر و معاونان آموزش و پرورش شهرستان طبس در این مراسم حضور داشتند.
انتهای پیام/خ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول