اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر سال جاری تاکید می‌شود

برگزاری برنامه‌های دهه فجر با محوریت بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان گفت: در برنامه‌های دهه فجر سال جاری بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان با محوریت آشنایی آن‌ها با روح و اصل انقلاب اسلامی ایران تاکید می‌شود.

برگزاری برنامه‌های دهه فجر با محوریت بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز بهلولی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان اظهار داشت: آشنایی دانش‌آموزان با اهداف و اثرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین محورهای فعالیت آموزش و پرورش ناحیه 2 طی ایام دهه فجر محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بررسی نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آگاه‌سازی دانش‌آموزان در این زمینه از جمله چارچوب‌های برنامه‌های دهه فجر است، خاطر نشان کرد: نواخته شدن نمادین زنگ انقلاب در مدارس ناحیه 2 از برنامه‌های دیگر در راستای ترویج فرهنگ انقلاب است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با اشاره به اینکه افتتاح نمایشگاه دهه فجر در کانون نور از برنامه‌های مورد نظر در دهه فجر به شمار می‌رود، تصریح کرد: مسابقه کتاب‌خوانی ویژه فرهنگیان نیز در این راستا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اعزام روحانیون به مدارس ناحیه 2 با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در دهه فجر صورت می‌گیرد، ادامه داد: سخنرانی و پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان برجسته نیز از دیگر برنامه‌های این ناحیه در مدارس به شمار می‌رود.

بهلولی به برگزاری مسابقات در زمینه قرآن، سرود، اذان و سایر رشته‌ها در طول دهه فجر اشاره کرد و گفت: هم‌خوانی قرآن در امام‌زاده ابراهیم (ع) با حضور دانش‌آموزان نیز در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ویژه برنامه تجلیل از دانش‌آموزان نخبه علمی، فرهنگی، ورزشی مدارس ناحیه 2 زنجان اظهار داشت: مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی انتخابی دانش‌آموزان نیز در دهه فجر برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان تصریح کرد: عطر افشانی مزار شهدا، شرکت تشکل‌های دانش‌آموزی و همکاران فرهنگی در نماز جمعه، سخنرانی ائمه جماعات مدارس، اعزام نخستین مرحله از اردوی راهیان نور نیز از جمله برنامه‌های مورد نظر به منظور اجرا در ایام دهه فجر به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سوره فجر در 33 آموزشگاه ناحیه 2 قرائت می‌شود، اضافه کرد: برگزاری جنگ شادی به مناسبت هفته وحدت نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در دهه فجر است.

بهلولی به برگزاری همایش علمی و پژوهشی دبیران تربیت بدنی خواهران  اشاره کرد و گفت: اعزام دومین گروه راهیان نور نیز در 17 بهمن صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر از 33 دانش‌آموز و 33 همکار فرهنگی تجلیل می‌شود، ادامه داد: تهیه و تدوین بیانیه مشترک دانش‌آموزی و ارسال به مطبوعات از جمله اقدامات دیگر آموزش و پرورش ناحیه 2 در بزرگداشت ایام دهه فجر است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان با اشاره به حضور منسجم دانش‌آموزان و فرهنگیان در نماز جمعه اظهار داشت: برگزاری مسابقه عکس دانش‌آموزی از راهپیمایی روز 22 بهمن نیز در راستای بصیرت‌افزایی دانش‌آموزان موثر است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع طی سال جاری یک هزار 300 دانش‌آموز از مدارس ناحیه 2 در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق جنگی اعزام می‌شوند، تصریح کرد: مرحله سوم اعزام نیز در 19 بهمن صورت می‌گیرد.

بهلولی خاطر نشان کرد: برگزاری یادواره شهدای ماه در دو بخش پسران و دختران، برگزاری جشنواره گروه اندیشه‌های ولایت در ماه بهمن، کلنگ‌زنی مجتمع حیات طیبه و افتتاح جشنواره جابر ابن حیان نیز از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش ناحیه 2 طی ایام دهه فجر به شمار می‌رود.

در این جلسه از برگزاری مراسم دهه فجر در راستای ترویج فرهنگ غنی انقلاب اسلامی ایران و شناساندن مقام عظمای ولایت فقیه به نسل چهارم تاکید شد.

انتهای پیام/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول