اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین:

محور عزاداری‌های امام حسین (ع) بصیرت افزایی است

خبرگزاری فارس: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به رسالت برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) گفت: محور عزاداری‌های امام حسین (ع) بصیرت افزایی است.

محور عزاداری‌های امام حسین (ع) بصیرت افزایی است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان اینکه محور عزاداری‌های امام حسین (ع) بصیرت افزایی است، افزود: با فرارسیدن ماه محرم الحرام، هیئت‌های مذهبی آماده برپایی باشکوه مراسم عزاداری هستند که در این میان، بصیرت و آگاهی در نحوه برگزاری این مراسم نباید فراموش شود.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین افزود: عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت (ع) هر ساله با فرارسیدن ماه محرم، با شور خاصی آماده برپایی مراسم عزاداری و برپایی هیئت مذهبی می‌شوند و هرکس به نحوی ارادت خود را به خاندان سیدالشهدا (ع) نشان می‌دهد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزاداری در میان اقوام مختلف ایرانی که همواره عشق خود را به امام حسین(ع) نشان داده‌اند، از گذشته‌های دور با آداب و رسوم خاصی برگزار شده و هر سال نیز بر شکوه آن در مناطق مختلف اضافه می‌شود.
محمودی تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی با برگزاری مراسم عزاداری موجب زنده شدن نهضت حسینی می‌شوند و در نیت خیر این کار شکی نیست، اما برخی مراسم یا دستجات عزاداری مرتکب اعمالی می‌شوند که خود به خود بر کمرنگ شدن پیام‌های عاشورا و غفلت از هدف اصلی قیام امام حسین (ع) تأثیر می‌گذارد.
امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: هیئت‌های مذهبی بیش از هر چیز باید بصیرت را در مراسم عزاداری سالار و سرور شهیدان مدنظر قرار دهند و با روشن بینی، درک و فهم عمیق، زمینه تشخیص حق از باطل و انتخاب راه درست از غلط را به عاشقان اهل بیت(ع) تلقین کنند.
حجت‌الاسلام محمودی گفت: قیام امام حسین(ع) در محرم سال ۶۱ هجری قمری فلسفه بس عظیمی دارد که پرداختن به آن بینش کافی می خواهد، اما بازگو کردن قطره ای از پیامهای عاشوراست که می تواند به پایدار ماندن اهداف اباعبدالله الحسین(ع) کمک کند.
وی ادامه داد: عوض شدن برخی مفاهیم اصلی نهضت سرخ عاشورا و تحریف در آنها از مسائل مهمی است که متاسفانه در برخی هیئت‌های مذهبی مشهود است و برخی سخنرانان به جای اینکه مطالعه خود را به دلیل رسالتی که بر عهده دارند، افزایش دهند، از سال‌های قبل چیزهایی که در ذهنشان مانده، بازگو می‌کنند و رفته رفته و به خودی خود در بسیاری از این مفاهیم تغییر ایجاد می‌شود.
دبیر هماهنگ کننده دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی باید از افرادی برای سخنرانی استفاده کنند که به مسائل عاشورا اشراف داشته باشند تا علاوه بر تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر که هدف اصلی امام حسین(ع) بود، از تحریف مفاهیم و سوء استفاده بدخواهان اسلام از نهضت حسینی جلوگیری شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول