اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از وجود ذرات معلق در هوای اصفهان

تثبیت دائمی جریان رودخانه زاینده‌رود ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آب رودخانه زاینده‌رود در راستای نبود ذرات معلق در هوای اصفهان باید تثبیت شود و به صورت دائم جاری باشد.

تثبیت دائمی جریان رودخانه زاینده‌رود ضروری است
فتح‌الله معین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت آلودگی هوای اصفهان شکننده است، اظهار داشت: وسایل‌نقلیه اعم از وسایل‌نقلیه شخصی و عمومی از مهم‌ترین منابع آلاینده در اصفهان محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اقدام موثری در راستای حذف خودرو‌های فرسوده و جایگزین آنها با خودرو‌های جدید صورت نگرفته است، اضافه کرد: انجام اقدامات لازم در این زمینه و عملیاتی شدن این موضوع درصد بالایی از آلاینده‌های جوی موجود در سطح شهر را کاهش می‌دهد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اختصاص سوخت استاندارد به وسایل‌نقلیه در راستای کنترل آلودگی هوا نقش موثری دارد، تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی نیز باید در سطح شهر گسترش یابد و دست‌یابی به هوایی پاک و عاری از آلودگی به عوامل مختلفی بستگی دارد.
وی با بیان اینکه آب رودخانه زاینده‌رود نیز در راستای عدم وجود ذرات معلق در هوای اصفهان باید تثبیت شود، ادامه داد: خشکسالی‌های اصفهان نیز طی سال‌های گذشته سبب افزایش آلاینده‌های جوی شده است و در حدود 50 درصد از روز‌های سال جابه‌جایی هوا در اصفهان وجود ندارد.
معین با اشاره به اینکه فعالیت منابع آلاینده در سطح شهر باید کنترل شود، تاکید کرد: ساکن بودن هوا نیز سبب تشدید آلودگی هوا می‌شود و جریان رودخانه زاینده‌رود برای توسعه فضای شهری باید تثبیت شود.
وی با اشاره به اینکه دولت باید اقدامات جدی را در راستای راه‌اندازی قطار شهری انجام بدهد، ادامه داد: راه‌اندازی قطار شهری و مترو در راستای کاهش و کنترل آلودگی‌های هوای اصفهان به میزان بسیاری اهمیت دارد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در حال حاضر بیش از 70 هزار خودروی فرسوده در اصفهان وجود دارد و خودرو‌های جدید باید در آینده‌ای نزدیک جایگزین این خودرو‌ها شود.
انتهای پیام/آ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول