اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در گفت و گو با فارس عنوان شد

رئیس جمهور از خشک شدن زاینده‌رود ‌جلوگیری کند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: رئیس جمهور از خشک شدن زاینده‌رود ‌جلوگیری کند.

رئیس جمهور از خشک شدن زاینده‌رود ‌جلوگیری کند
حسین محمدرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان بیان داشت: با اجرایی شدن سخنان اخیر رئیس جمهور در چهارمحال و بختیاری حق‌آبه‌داران زاینده‌رود از زندگی ساقط می‌شوند و مردم این استان برای زندگی کردن با مشکل مواجه شده و در آینده نزدیک برای تهیه آب شرب نیز دچار دردسر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در چهارمین دوره سفرهای استانی خود به استان چهارمحال و بختیاری طی جوسازی‌ها و فشارهای سیاسی که از طرف مسئولان و نمایندگان مردم آن استان به او وارد شده بود، گفت: این استان به هر میزانی که برای شرب، صنعت و کشاورزی نیاز به آب دارد از زاینده‌رود برداشت کند و اگر آبی باقی ماند آن را به استان‌های دیگر انتقال دهد.
رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان ادامه داد: در صورتی که سند 500 ساله مرحوم شیخ بهایی در مورد زاینده‌رود و مصوبه هیئت وزیران مورخه 29 اردیبهشت 1333 به شماره 4322 در مورد تونل اول کوهرنگ مطلب دیگری می‌گوید و این در حالی است که زیاده خواهان چهارمحال این اسناد را نادیده گرفته و ناعدالتی می‌کنند و داد از عدالت سر می‌دهند.
وی اضافه کرد: زیر پا گذاشتن طومار مرحوم علامه شیخ بهایی در چهار دهه اخیر توسط افراد بی‌اطلاع، زاینده‌رود را خشک و کشاورزان آن که زبان زد عام و خاص است را در بدو ورشکسته شدن قرار داده است که این افراد در حال مهاجرت و کوچ کردن از مناطق زندگی خود هستند و این کوچ موجب معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شده و موجب کویری شدن اصفهان در آینده نه چندان دور می‌شود.
محمدرضایی ادامه داد: زاینده‌رود باید به ترتیب آب شرب، کشاورزی، محیط زیست رودخانه، تالاب گاوخونی، صنعت و خدمات شهری را تأمین کند و در حال حاضر آب فاضلاب برای آب‌رسانی اصفهان بزرگ نیز برای 5.5 میلیون نفر جمعیت در 47 شهر و 300 روستای در استان زیرپوشش خود قرار می‌دهد و در صورت دیده نشدن این موارد استان را اصفهان با مشکلات شدیدی روبه‌رو می‌شود.  
وی گفت: در چهارمین دوره سفر استانی ریاست جمهور به استان اصفهان باید جوابگوی مردم و کشاورزان این استان و آیندگان باشند و امیدوار هستیم که جواب قانع کننده‌ای برای مردم این استان داشته باشند.
رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان اظهار داشت: تنها می‌توان از دکتر احمدی‌نژاد که خود را مدیر آب استان چهارمحال و بختیاری می‌داند، تقاضا کرد که خود را مدیر آب استان اصفهان نیز بداند و از خشک شدن زاینده‌رود که موجب نابودی کشاورزان، محیط زیست زاینده رود، پل‌های تاریخی آن که متعلق به تمام مردم ایران بلکه جهان است و تالاب بین‌المللی گاوخونی که ثبت جهانی است جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: البته با حمایت یک طرفه از استان بالادست رودخانه زاینده‌رود نشان دادند شعارهای داده شده با موازین عدالت خواهانه که شعار آن داده می‌شود، سازگار نیست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول