اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه کاشان عنوان کرد:

اختصاص نیافتن اعتبار طرح انتقال آب زاینده‌رود

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه کاشان گفت: انتقال تخصیص اعتبار برای اجرای طرح انتقال آب زاینده‌رود به کاشان به عنوان مصوبه سه دوره سفر رئیس‌جمهوری به استان اصفهان هنوز عملی نشده ‌است.

اختصاص نیافتن اعتبار طرح انتقال آب زاینده‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی در جمع مسئولان ستاد بحران آب این شهرستان اظهار داشت: تکمیل طرح انتقال آب زاینده‌رود به کاشان می‌تواند کمی از وضعیت بحرانی آب این شهرستان بکاهد.
وی تکمیل طرح انتقال آب زاینده‌رود به کاشان، اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، استفاده از پساب آب برای صنعت، تشکیل شورای عالی آب و استفاده از سیستم مکانیزه در آبرسانی کشاورزی را از راهکارهای مناسب برای حل بحران آب در کاشان برشمرد.
معاون استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: برای افزایش اعتبارات به منظور ایجاد سیستم مکانیزه آبیاری در بخش کشاورزی مذاکرات مکرری با مسئولان انجام شده که در این حوزه هیچ محدودیتی وجود ندارد.
جوادی همکاری کشاورزان کاشان در استفاده و اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار را خواستار شد و تصریح کرد: اکنون که دولت خدمتگزار این فرصت را برای کشاورزان فراهم کرده نهایت استفاده از این موقعیت مطلوب برایشان ضروری است.
وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در سند چشم‌انداز 1404 شهرستان کاشان، رکن و نیاز اصلی اجرای این برنامه‌ها را تأمین آب دانست.
فرماندار ویژه کاشان تدوین برنامه جامع ،هماهنگی مدیریت منابع فعلی آب، استفاده بهینه در مصرف بخش‌های شرب کشاورزی و صنعت، شناسایی و تأمین منابع جدید آبی، برنامه‌ریزی طرح انتقال آب زاینده‌رود به کاشان و تخصیص اعتبار را از محورهای تدوین شده این سند برشمرد.
به گفته وی، کاهش نزولات جوی، تبخیر زیاد، فعالیت انسانی در برداشت بی‌رویه شن و ماسه رودخانه‌ها، تخریب مراتع، حفر چاه‌های غیرمجاز از عوامل مؤثر در ایجاد بحران دشت کاشان است
جوادی عدم جریان دائمی آب‌های سطحی در دشت کاشان را عامل فشار به ذخایر و منابع زیرزمینی ذکر و عنوان کرد: این فشار بیش از دو سوم آب‌های زیر سطحی را تخلیه کرده‌است.
وی یادآور شد: جریان حرکت آب‌های زیر سطحی دشت کاشان به سمت دریاچه نمک معکوس شده و عوارض بی‌آبی و بحران را تشدید کرده‌است که در صورت کنترل نشدن، این تهدید به یک فاجعه تبدیل می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول