اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

کاهش 50 درصدی پرونده‌های موقوفه در دادگستری مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از کاهش 50 درصدی پرونده‌ای موقوفه در دادگستری در سال جاری خبر داد.

کاهش 50 درصدی پرونده‌های موقوفه در دادگستری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی ظهر امروز در گردهمایی علما و روحانیون شهرستان‌های چالوس و نوشهر اظهار داشت: فرهنگ‌سازی وقف در جامعه ضروری بوده و علما بهترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کنند.   

وی ادامه داد: علما تاثیرگذارترین قشر در جامعه بوده و برقرارکننده ارتباط بین مردم و جامعه هستند.

سهرابی ادامه داد: روحانیون دارای ارزش و جایگاه ویژه‌ای در جامعه هستند و وقتی در مراسم‌های رسمی و نماز جمعه و... صحبت می‌کنند دنیا روی صحبت علما و روحانیون برنامه‌ریزی می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: علما همواره خواهان سعادت و خوشبختی مردم بوده و دعوت‌کننده آنها به امر خیر بوده‌اند .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تاکید کرد: در سال گذشته یک ‌هزار و 60 پرونده دعوی مربوط به وقف در دادگستری مازندران داشتیم که در سال جاری به 50 درصد کاهش یافته است.

وی بیان داشت: 60 درصد موقوفات در استان مازندران در جهت عزاداری امام حسین(ع) بوده و بسیاری از موقوفات دارای زمان و مکان مشخص هستند.

سهرابی خاطرنشان کرد: این اداره همواره تلاش کرده تا آنچه نیت واقف بوده را انجام دهد و اجازه هم ندارد برخلاف آن تصمیم بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در پایان اذعان داشت: کانون متولیان استان نیز تشکیل شده و هدف از تشکیل این کانون جمع‌آوری موقوفات توسط متولیان و هزینه برای انجام کارهای بزرگ در سطح استان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان چالوس و نوشهر نیز در این مراسم متذکر شد: بیش از 200 مسجد در سطح شهرستان چالوس و نوشهر وجود دارد که اعتبارات موجود جوابگوی بهسازی و کمک به مساجد نیست.

حجت‌الاسلام شعبان رضایی ادامه داد: 80 درصد موقوفات در شهرستان‌های چالوس و نوشهر برای عزاداری اختصاص دارد.

وی متذکر شد: در سال جاری در دو شهرستان چالوس و نوشهر چهار مورد وقف انجام شده، بنابراین درخواست ما از علما و روحانیون تشویق مردم در امر وقف است.

رضایی در پایان اذعان داشت: 13 مرکز فرهنگی در امامزاده‌های چالوس و نوشهر ایجاد کردیم که برنامه‌های فرهنگی به صورت مستمر با حضور روحانیون و علما در این مراکز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول