اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

تقدیم 11 فقره سند مالکیت موقوفات به اوقاف خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از تقدیم 11 فقره سند مالکیت موقوفات روستای بهلگرد بیرجند به این اداره کل خبر داد.

تقدیم 11 فقره سند مالکیت موقوفات به اوقاف خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی ظهر امروز در جمع واقفان خراسان‌جنوبی از تقدیم 11 فقره سند مالکیت موقوفات روستای بهلگرد بیرجند از سوی محمدرضا منصف خبر داد و اظهار داشت: این اسناد قدیمی مربوط به موقوفات خاندان منصف است که محمدرضا منصف از نوادگان خاندان منصف در جلسه‌ای به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تقدیم کرد.
وی افزود: یکی از اساسی‌ترین کارهایی که موقوفات استان با آن تثبیت می‌شود و از تجاوز و تعرض به آنها جلوگیری به عمل می‌آورد سند مالکیت رقبات موقوفات است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی ادامه داد: بنابراین باید کلیه موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه شناسایی و پلاک ثبتی آنها مشخص و برای هر موقوفه و بقاع و اماکن متبرکه یک پرونده ثبتی با مشخصات پلاک ثبتی تشکیل شود.
گرایلی گفت: وقتی وضعیت ثبتی این اماکن مشخص شود برای حفظ حقوق آن می‌توان راحت‌تر اقدام کرد زیرا یکی از مستندات دعوی دلیل مالکیت است و یا اگر به حریم آن تجاوز و تعرضی شود حدود و مساحت ملک موقوفه با وجود سند مالکیت روشن می‌شود.
وی ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه مشترک فی‌ما‌بین سازمان اوقاف و ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات مثمر ثمری در راستای سنددار کردن موقوفات و بقاع و اماکن متبرکه صورت پذیرفته است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه اخذ سند برای موقوفات یک امر ضروری محسوب می‌شود، افزود: اخذ سند برای موقوفات امری خطیر است که در گذر زمان موقوفات را از دست‌اندازی سودجویان باز می‌دارد و حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.
گرایلی با اشاره به برطرف شدن بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه از طریق وقف خاطرنشان کرد: این سنت حسنه برای امنیت جامعه و برطرف مشکلات و معضلات است و برای تحقق این امر همکاری مردم و مسئولان به ویژه قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک ضروری است.
وی، از وقف یک قطعه زمین به مساحت 5 هزار مترمربع در بیرجند برای احداث مسجد بین راهی خبر داد. 
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی افزود: واقف رجب غلامی در اقدامی خداپسندانه یک قطعه زمین خود واقع در جاده ماژان گیو را برای مسجد بین‌راهی وقف کرد.
گرایلی ادامه داد: با این اقدام آمار وقف‌های سال 90 به 40 فقره رسیده است.
وی گفت: افرادی که اقدام به وقف اموال و دارایی‌های خود کرده‌اند هدفشان مقدس بوده و ما ضامن اجرای این اهداف مقدس هستیم.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌جنوبی افزود: اجرای نیت واقف از وظایف اصلی ما است که باید بیشتر و بهتر به آن رسیدگی کنیم و نگاه ما بر آن است در بحث موقوفات به این مهم توجه وی‍ژه شود تا بتوانیم نیات واقفین را به طور کامل اجرا کنیم.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول