اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف فارس خبر داد

آزادسازی 4 هزار هکتار از زمین‌های اوقافی فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس از آزادسازی 4 هزار هکتار زمین اوقافی این استان از دست موقوفه خواران خبر داد‌.

آزادسازی 4 هزار هکتار از زمین‌های اوقافی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان موقوفه در 9 ماه نخست امسال از دست موقوفه خواران در شهرستان‌های مختلف استان فارس خارج شده و ارزش آن نیز 120 میلیارد تومان برآورد شده است.
محمدزاده بیان داشت: با کارشناسی‌های صورت گرفته در حال حاضر 320 هزار هکتار از زمین‌های اوقافی فارس هنوز در دست موقوفه خواران است که باید برای برای بیرون آوردن آن‌ها از تصرف برنامه‌ریزی شود.
وی ادامه داد: تا پایان امسال امیدواریم بیش از نیمی از موقوفه‌های استان فارس را از دست موقوفه خواران خارج کنیم.
محمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت آب انبارها و کاروان‌سراهای وقفی در جنوب استان فارس اشاره کرد و افزود: 2 هزار آب انبار و کاروان‌سرا در جنوب این استان وجود دارد که به وقف برگشته و استفاده‌های مناسب از آن‌ها می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس همچنین در سخنان خود خواستار همراهی مستاجران وقفی در پرداخت اجاره سالانه موقوفات خود شد و افزود: تنها در شیراز 40 هزار مستاجر هستند که برای پرداخت حق اوقاف اقدام نمی‌کنند و به نوعی متصرف شده‌اند.
وی با بیان اینکه در پیش گرفتن چنین روش‌هایی به لحاظ اخلاقی و شرعی صحیح نیست اضافه کرد: در زمینه‌های دولتی و پرداخت حق و حقوق دستگاه‌های دولتی نیز با مشکل بسیاری مواجه هستیم به طوری که مسئولان تربیت بدنی برای مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز با توجه به موقوفه بودن، تاکنون هزینه‌ای پرداخت نکرده است.
محمدزاده همچنین به هفته وقف که از ابتدای بهمن ماه امسال آغاز می‌شود اشاره کرد و ابراز داشت: در پایان هفته 80 طرح عمرانی با اعتباری افزون بر 40 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
این مقام مسئول بیان داشت: 70 طرح از این طرح‌ها در زمینه‌ امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بوده که مرمت آن‌ها انجام پذیرفته است.
وی ادامه داد: در این هفته مرمت و بازسازی  35 امامزاده با اعتباری افزون بر 150 میلیارد ریال در استان فارس آغاز شده و 10 مسجد بین راهی نیز افتتاح می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس همچنین از راه‌اندازی ایستگاه‌های احسان ماندگار برای نخستین بار در نقاط مختلف استان فارس به مناسبت هفته وقف  خبر داد و خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها علاوه بر مراکز شهرستان‌های این استان، در چهار نقطه شهر شیراز  حرم سوم اهل بیت (ع)، از جمله آستان مقدس سید علاالدین حسین (ع)، دانشگاه علوم قرآنی، مصلای نماز جمعه و در صورت همکاری در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) نیز برپا می‌شود.
محمدزاده بیان داشت: نیک‌اندیشان با حضور در این ایستگاه‌ها می‌توانند نسبت به وقف اموال خود اقدام کرده و یا نسبت به فعالیت‌های گروهی و نیک‌اندیشانه وقف بپردازند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول