اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

اضافه شدن 48 موقوفه جدید به موقوفات اوقاف زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در سال ‌جاری 48 موقوفه جدید به موقوفات استان زنجان اضافه شده است.

اضافه شدن 48 موقوفه جدید به موقوفات اوقاف زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی باقری بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با ائمه جماعات استان زنجان اظهار داشت: از آغاز سال ‌جاری مسئولان اداره اوقاف استان زنجان اقدامات مناسبی در راستای حفظ، بهره‌وری و افزایش درآمد موقوفات انجام داده‌اند.
وی با اشاره به تهیه سامانه جامع اطلاعات برای موقوفات و رقبات یادآور شد: اخذ سند مالکیت برای موقوفات و رقبات نیز از اقداماتی است که توسط مسئولان ذی‌ربط در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان صورت گرفته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان انجام تفاهمنامه‌های ثبتی با منابع طبیعی و نیروهای مسلح را از اقدامات اوقاف عنوان کرد و افزود: اجرای نیات واقفان نیز از دیگر اقداماتی است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه استیفای حقوق موقوفات از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اداره اوقاف استان زنجان از آغاز سال‌ جاری بوده است، ادامه داد: عمران و آبادی بقاع متبرکه نیز از جمله اقداماتی است که توسط اداره اوقاف و امور خیریه زنجان صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام باقری با اشاره به تشکیل ستاد احیای موقوفات در اداره کل اوقاف استان زنجان یادآور شد: این امر در راستای تسریع امور موقوفات صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: تشکیل ستاد احیای موقوفات موجب احیای 80 میلیارد تومانی موقوفات در استان زنجان شده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری 48 موقوفه جدید به موقوفات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه شده است، اضافه کرد: ارزش ریالی یکی از وقف‌های جدید که در سال‌ جاری به موقوفات قبلی اضافه شده یک میلیارد و 600 میلیون تومان است.
وی اضافه شدن موقوفات در سال‌ جاری را نتیجه اطلاع‌رسانی خوب مسئولان اوقاف و ترویج فرهنگ وقف در بین شهروندان زنجانی عنوان کرد.
حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه درآمد بقاع متبرکه در استان در مقایسه با سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: همچنین درآمد موقوفات استان زنجان در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.
وی همچنین اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم را از برنامه‌های اجرا شده توسط اداره وقف استان زنجان در طول سال عنوان کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی معروف شده، ادامه داد: به علت عشق مردم زنجان به ولایت و ائمه معصومان اجرای برنامه بصیرت عاشورایی اداره اوقاف استان زنجان ویژه ماه محرم با استقبال خوبی از سوی مردم استان مواجه شد.
وی یادآور شد: در طول ایام محرم 45 روحانی از سوی اداره اوقاف استان زنجان به مناطق دور دست و روستاهای استان زنجان اعزام شدند.
این مسئول با بیان اینکه این روحانیان شامل افراد بومی و غیر بومی بودند، ادامه داد: این اقدام اوقاف نیز در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکید بر تبدیل بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی دارند، صورت گرفته است.
وی تشکیل ستاد ویژه ایام محرم را نیز از دیگر اقدامات اداره اوقاف استان زنجان به مناسبت ماه محرم عنوان کرد و متذکر شد: یکی از وظایف ویژه این ستاد فعال کردن مساجد در ماه محرم بود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هدف از اجرای برنامه‌های مختلف توسط اوقاف را تعمیق باورهای دینی در بین جوانان برشمرد و اذعان داشت: برنامه‌های اوقاف استان محدود به ایام ماه محرم نبوده و در طول ایام سال برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول